|
|
|
|---|---|
| Hallå! Någon som kört bägge dessa bilar och kan ge mig lite feedback? Gillar dieselkonceptet (och framförallt med 390 Nm!!) men å andra sidan har man hört så många bra ord om bensinsexan... Vad ska jag ha? Ge lite plus och minus till resp koncept! Av min användare kan man ju tro att jag bestämt mig men så är inte fallet ännu... | |
|
Tja, om du gillar vridet är väl diesel bättre, men jag tycker att bensinbilen inte är så mycket sämre. Den har å andra sidan både bottendrag och spets och bättre motor får man leta efter. Försök köra båda samma dag och låt känslan i maggropen avgöra. Det skiljer lite i pris vill jag minnas men låt inte de i sammanhanget begränsade pengarna styra ditt val. Lycka till! |
|
| Prestanda mässigt är de faktiskt ganska lika förutom när det gäller bottendrag då dieseln är pinsamt överlägsen, framförallt vid omkörningar ! Sen har vi det med bränsleförbrukning och kör du mer en 1000 mil om året ska du definitivt ha diesel även om du tankar lagligt !? Nackdelen är att vill man ha en coupé så finns den inte i diesel utförande, men du kanske är ute efter en sedan och då kan jag starkt rekomendera dieseln . | |
|
det enda som är en nackdel är typ diesel ljudet som suger hårt.... Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.