|
|
|
|---|---|
|
Har kollat igenom haynes bok men aldrig hittat denna hållare, mer än att den är med på några bilder :( Jag undrar vad den har för funktion för bensinflödet. [img]Länk | |
|
Kunde tydligen inte använda sig av img kommando så jag gör en ny länk här nedan: Länk MVH /tomas |
|
| Pratar du om den svarta runda? Vacuumklocka/ventil för luft som går tillbaka om jag inte minns fel. | |
|
Om det är det nedre metallhuset du syftar till så är ju det termostathuset och har således inget med bensinflödet att göra. Om det är den cylindriska klockan åvan pilen så är det en tryckregulator på retursidan på fuelrailen. Den slangen som är kopplad till klockan är i andra änden kopplad till insuget på motorn. När du acclererar uppstår ett vacum i insuget och klockan drar ett membran i denna cylinder varpå returflödet av bränsle blir lägre och motorn tillgodoses med mer bränsle. |
|
Paap Reeder |
... på min dator kommer bilden av en br.trycksregulator upp. Den lilla svarta "burken". Den lilla vakumslangen kommer från plenumkammaren och vid tomg - då det är starkt vakum i insugsröret minskas br.trycket ... för att vid "fullt skaft" då vakum i insugsröret är i princip = 0 ... så återgår trycket till 3,0 bar. Är membranet kass i regulatorn kommer bränsle att sugas in i insugsröret och motorn kommer att gå fetare och fetar tills den stannar. MVH /// Paap R |
|
Det var ju en lite mer korekt förklaring som Paap skrev. Så är det naturligt vis. |
|
| Tack och bock ! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.