|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen blivit en lycklig ägare till en BMW 525i E34, men har stött på ett problem.. Det är nämligen så att Bensinmätaren visar att bilen har 8 liter kvar i bensintanken även då ja slängde i 30-40 liter i tanken. Bilen läcker inte bensin då jag checkar under bilen varje morgon och jag kommer de antal mil jag förväntar mig på en fulltank. Det är inga andra problem på instrumentpanelen och alla lampor på bensinmätaren (inklusive varnaren för lite bensin) fungerar felfritt. Kan ju tänka mig att de är givaren som är trasig, om de skulle vara så vart hittar man denna? Och är den enkel att byta? | |
|
Det är nog mätaren som hade pajat eller fastnat. Kan vara kablarna oxå, där under luckan finns det en del smuts o skit. Lyft på mattan i bagaget o skruva av den svarta plåten i golvet så kommen du åt kablar till mätaren. Minns inte riktigt hur det ser ut, du kanske blir tvungen att lyfta ner tanken eller så går det genom luckan... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Man kan göra allt via luckan, byta pump, mätare osv. | |
| Är förresten ett vanligt fel på e32, e34. Har samma på mina, e34an har bara gått 17000mil och mätaren visar fel. Samma på min e32 som gått snart 29000mil | |
|
Jag tror jag har omvänt problem på min E39... Fick soppatorsk på E4an utanför Ljungby igår trots att bilen visade att jag hade ca 15-20l kvar och mätaren visade 242km kvar?? Tänkte efter varför den knappt inte rört sig sedan Köpenhamn, vilket är en sträcka på ungefär 15mil. SÅ billigt kan väl bilen ändå inte gå tänkte jag nån mil innan stoppet :P. Kan det vara värmeslag eller ska jag kolla upp detta närmare? |
|
|
Det är troligen Nivågivaren under baksätet som har pajat. Relativt lätt å byta bara du inte har full tank. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.