AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.193

540 från 1997 , ska kolla på den idag, vad tror ni om denna?

robert pentén
vad tror ni om denna? hur mycket kan man pruta?
Länk

maila han och fråga om priset var samma efter 1 månad på blocket han sa att det går att diskutera dock inga stora ändringar. är 87k för stor ändring ? självklart beroende på vad man hittar på den...

Ser fin ut (på bild) men lite dyr (på pappret). Kolla bilpriser.se för en värdering. Runt 87 000-96 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson enligt dom. Testa bilen hos någon mindre BMW verkstad, alltid hittar dom några fel. ;)

Sterio vulgaris
robert pentén
tackar

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mitt hököga noterar följande uttryck
Drar NOLL olja, oljan är fortfarande brun och fin efter 1000 mil sen förra oljebytet
Stora servicen (Inspektion II) utförd för mindre än 50 mil sedan.
Om inte Insp 2 gjordes utan oljebyte så finns det något kul i dessa formuleringar.
Först kika på bilen sen låt en expert kritiskt testa den typ Perre på Bil&Motorteknik 087110687. Kan kosta ett par spänn att testa den men det är det väl värt. Be om prisuppgift för att laga felen.
Sen fundera om bilen är värd pengarna.
En god bilaffär gör man endast om man inte har bråttom...
Asken
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag noterade också oljesnubblet, men jag tror mest att han gjort ett litet tokigt syftningsfel. Jag gissar på 75-85 i slutpris. Varför då? Därför att jag sett hur svåra vagnar av den här årsmodellen/milen, varit att bli av med.
Fast riktigt fina ärliga rostfria ex av "äldre" årsmodell växer sannerligen inte på träd. Det kan vara värt en slant, det vill säga om detta är ett sådant då förståss. Men värdetappet lär bli stort rent procentuellt skulle jag tippa. En tio år gammal vagn kan faktiskt "halvera" sitt värde på kort sikt. Men som sagt fina ex är värda lite mer i mina ögon i alla fall. Entusiater som vill köpa en vårdad vagn finns alltid, även om dom inte alltid är så sugna att betala för skicket. ;)
Priset är i överkant även om bilen ser fräsch ut. Här är en bil i motsvarande utförande, till ett betydligt lägre pris: Länk Mycket bra maskinellt, vet jag :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Kalle: Den bilen du länkar till hade jag vågat köpa osedd.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
"- Har haft bilen själv som en andrabil över vintern"

står det i annonsen, undrar vad han/hon åker för bil på sommaren? :O
robert pentén
ringde han idag.
bultarna till oljepumpen är inte kollade.
besitkade idag, gick igenom men dålig värkan på handbromsen, vilket han ärligt kunde säga att han inte använde så klart :).
det var väl allt. tror jag ska kolla på den idag.

men den bilen ni länkade till är säkert äjtte fin, finns flera men jag orkar inte åka så jävla långt för att kolla på en bil och bli besviken igen och igen och igen, fast ägarna lovar guld och gröna skogar.

bästa vore om han har vägarna förbi bortskämda sthlm ;) då skulle jag lätt köpa den om dne är så fin som den ser ut.

Den förefaller som tidigare nämnt vara lite i dyraste laget.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Om du inte orkar åka själv så kan du väl be någon (Kalle) att kolla in bilen. Här finns 20 papp att spara. Dessutom är säljaren av den i Malmö garanterat 100% seriös.

Skriver man 94 och inget prut har man fan i mig fått hybris.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Dessutom köper jag hellre av en som har haft bilen ett tag, i fallet med bilen i Malmö så har ägaren haft den i 3 år. "Vinterbil" 540!!! Luktar skit faktiskt.
Jag behöver inte åka och kolla på Tommies bil, dels så har jag redan sett och åkt den vid ett flertal tillfällen, bland annat tur och retur till Paris, tur och retur till Skavsta, med mera - och jag är helt övertygad om att Tommie upplyser om alla eventuella brister på bilen om man som spekulant ringer honom :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Kalle: Jag visste att du visste...:-D

robert pentén: Köp Tommies bil istället!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.