AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.626

GPSnavi + värmereflekterande vindruta? E39

Hej!

Skall köpa gpsmottagare till bilen snart och har en fråga.

Min 523 är utrustad med värmereflekternde vindruta.
Kommer jag behöva köpa en extern gpsantenn, för att kunna använda den i bilen?

Eller kommer mottagningen bli tillräcklig med gps:ens inbyggda antenn?

GPSnavin i fråga är en navman 530.

Tacksam för svar!
Ingen som vet?
Jag har aldrig hört att någon skulle ha haft problem med detta.. Du borde ju kunna testa innan du köper. Vore detta ett problem så borde ju även försäljaren känna till det..

Lycka till!
Anledningen att jag frågar är att jag läst på autopower att den s.k. klimakomfortrutan (som jag har) reflekterar bort gps-signalen.

Undrar är om det på nyare gps.mottagare är bättre mottagardel, så extern antenn inte behövs?

Kan tyvärr inte prova före köp då jag tänkt köpa på internet.

Extern antenn kostar 500kr extra, och det känns onödigt att köpa om det inte behövs.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Var skall du placera GPS:en? PÅ min bil med klimatkomfortruta (E90) finns det "urtag" kring backspegeln, just för att det skall gå att placera transpondrar, GPS-mottagare, etc.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Carl L:
Du känner ingen som har en portabel GPS så att du kan testa?

//Stenback
Har tänkt placera den vid de mittersta luftutblåsen, alltså de som blåser mot föraren. Om det finns något urtag i rutan vet jag inte, men räcker ett litet hål för att släppa in signalen?

Nej jag tror inte det. Men jag kan ju höra mig för lite. Kanske finns någon.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Vet inte om det är till någon hjälp men jag bytte vindruta på min för en månad sedan och ville gärna ha en värmereflekterande ruta men iom att
jag har GPS i min så avrådde glasmästaren från det. Dom hade satt dit det på en E39 med GPS och det slutade med att han fick montera en extern antenn..

Mvh Jimmy

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sätt antennen vid området kring backspegeln då är det inga problem. Originalmonterad GPS då sitter antennen under hatthyllan bak så då blir det inga problem.
Mvh
Asken
ak
18
aktadej
530iA M-Touring -03
Jag har en tomtom till min Smart. Det är värmereflekterande ruta på den och det funkar väldigt dåligt eller inte alls. Var tvungen att köpa en extern antenn till den.
Okej. Då köper jag en extern antenn också.

Tack för alla svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.