|
|
|
|---|---|
|
Om man frågar en BMW entusiast vilken modell som ger den ultimata "ur-BMW" känslan så blir svaret ofta M3 E30, eller kanske M5 E34, bilar som många har kört (M5 E28, M1, etc. är lite för exotiska för de flesta). Därför tyckte jag att det var konstigt att jag aldrig hade ägt och bara sparsamt kört vare sig en M3 E30 eller en M5 E34. Sagt och gjort, när tillfälle bjöds på en fin och välskött M3 E30, så slog jag till. Det rekommenderar jag verkligen alla som får chansen att göra. Jag är beredd att påstå att om man inte har kört/ägt en M3 E30, så har man missat en mycket stor bit av vad BMW handlar om. Jag har ägt och kört allt från E21'or och E3'or till Alpina BiTurbo och M5 E39, men när det kommer till ren och skär "fy fan vad roligt att köra bil" så får ALLT stryk av M3'an. Man behöver inte alls varva motorn (jag kör ganska lugnt, relativt sett) till rödmarkeringen för att ha löjligt roligt, bilen är lika lättkörd i stan som den är oslagbar på kurviga småvägar. Det börjar bli svårt att hitta fina, men, stark rek alltså om ni kan hitta en fräsch, fantastiskt fin bil per krona! :o) Tack för mig! | |
|
Låter härligt, jag är väldigt sugen på en sådan, men jag har ju redan en m3a så jag har tyvärr inte råd med två, men E30 är en bil jag alltid har varit intresserad av, den är väldigt snygg och ger en väldigt trevlig nostalgi känsla. Ladda gärna upp litebilder på den om du kan! Mvh |
|
|
Japp, ska lägga upp den i galleriet tänkte jag, måste bara ta bort lite ditplockade "icke-originalfähiga" grejjer först, vill ha den så nära original som möjligt, som tur är behöver inte mycket återställas för att den ska bli det. Bilprovningen fick nyss säga sitt, godkänd UA, besiktningsmannen hade själv en 325i Touring och var märkbart imponerad övr hur välhållen den var. Han sommarkörde bara sin också, men hade ändå problem med rostangrepp i skärmar och undertill, min var som ny under. LYCKA! :o) Det är ju inte en gratis bil att äga, med försäkring och sånt, så det är ju fullt förklarligt att man inte har råd med dubbla uppsättningar. Är den en E36 eller E46 M3 du har? |
|
|
Klockrent "quixotic2", inget att tillägga ;-)) Grattis och lycka till med ditt köp. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
Grattis med köp av riktig BMW! Hälsningar från en som har 2 stk..:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.