|
|
|
|---|---|
|
Tror att jag har fått något fel på startmotorn, När jag skall starta bilen så surrar det bara i startmotorn den vill liksom inte dra runt motorn, kan det vara solinoiden som inte drar. Är det lätt att byta startmotor,är det någon som vet vad en startmotor kostar. Vore glad på snabbt svar !!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En utbytes startmotor på Mekonomem kostar 2030:- Kolla kablaget så inget är glappt. Låter som solonoidfel. Svårigheten med att byta startmotor utgörs hur illa till den sitter dvs åtkomligheten. Men det kanske räcker med att plocka isär den och ersätta med ev.slitna delar.Bosch finns det ju reservdelar till. MVH Hasso |
|
har haft nåt liknade på min 2 ggr, prova att lyfta av batterikabeln (plus) o sedan sätt tillbax den igen.. har funkat för mig, verkar som nåt blir överbelastat eller nåt - har inträffat när jag stått länge med bakklucka/dörrar öppna (o innerbelysning tänd) länge.. mvh Danne 390Nm - oljebrännare! nu med 20" 'igen' Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.