AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
648

Skulle det inte gå att ha ett modellspecifikt arkiv här på forum, vad tycker ni?

Väldigt många frågor på forum är ju ang modellspecifika delar av typen "hur mycket olja går det i min växellåda", eller "vilken däckdimension får jag ha på min bil", eller "vart sitter bränslepumpen på min bil" mm.

Alltså frågor där det finns ett svar som är korrekt och eg inte är så mycket att diskutera. Vore det inte bra att lägga upp ett blad för varje modell (kanske länkat i modellguiden?) och bara fylla i det där så det blir enklare att söka fram det? Att liksom få fram en slutsats av sådana trådar. Kan ju vara i länkformat till forumet.

Sitter tex nu och funderar över vinterhjulsdimensioner till min bil och jag vet att jag har läst det men kan inte hitta tråden...

Eller är jag ute och cyklar nu? Ingen kanske törs stå för siffrorna? Jobbigt att lägga in?

Bara en tanke... (som kanske är helt fel)

/Fredrik
vinterdäck and 540 begränsat till 5-serien ger bland annat följande länkar...
Länk
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Detta har varit uppe tidigare, och jag håller med. Jag startade faktiskt en egen tråd i ämnet för någon månad sedan. Det är många medlemmar här som vill ha modellindelade forum i stil med E90post.com och Bimmerfest.

Jag mailade frågan till adminstratörerna så att de säkert skulle se den, men har inte fått något svar. Jag tolkar det som ett nej :)
jag har varit och ätit lunch och nu när jag återkommer med lite högre blodsocker så inser ju förstås även jag att det allra enklaste vore om folk (inklusive jag själv) skrev bättre rubriker såsom "olja till växellåda 320 E30".

Hmmm, var kanske för hungrig.
Tanken är förstås god, men som konstaterat så avhjälps problematiken enklast och bäst genom att folk formulerar ordentliga rubriker :)

Hoppas lunchen smakade :D

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
En liten popup meny vid rubriken där man anger bilens modellserie vore kanske nått... Om man inte har valt något ur popupen så går det inte heller att posta ett inlägg. Saken löst, hepp!

Sterio vulgaris
En tråd skall det stå inte ett inlägg förståss...

Sterio vulgaris
PowerMac,

Och hur gör vi med de 1.274.345 stycken inlägg som redan idag finns, och som inte är indexerade? Tar du din semester och fixar till dem? :-)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Dom låter vi vara vind för våg pecis som dom är idag. ;)

Sterio vulgaris
hehe...

Kalle:
Jag går på semester om en vecka, du kan ju skicka över, säg 30.000 ???

Iofs är det ju inget problem att skippa retrograd indexering av äldre trådar och bara ha en hierarkisk visning av sökträffar ala Google.

Strunt samma... Jag vill härmed uppmana alla (inklusive mig själv) att följa instruktionen för inlägg där det ju står "Skriv relevanta och beskrivande rubriker" och inkludera modellserie så att puckon som undertecknad kan hitta informationen.

/Fredrik
Vill bara förtydliga att jag menade bara ett tillägg i rubriken via popup. Alltså till exempel: [E39] Bla bla bla... För dom som inte kan sin modellserie så inkluderas årsmodell i popuptexten. Om man inte vet sin bils årsmodell så klassas man som ett hopplöst fall och på sådant biter inget. ;) Tror faktiskt att det skulle underlätta på sikt samt inte innebära allt för stort merarbete för utvecklaren, han har "ju" komfortstolar i sin M5:a. ;)

Sterio vulgaris
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jag tänkte skriva ett långt inlägg där jag övertygande argumenterar för varför modellindelade forum är bättre än enbart informativa rubriker, men det är för varmt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.