|
|
|
|---|---|
|
Ja du nu var det så hära att jag tog bort mätar och mätarnålarna från mitt mätarhus för att jag skulle byta till väta mätartavlor.. och nu när jag satt dit dom igen så verkar dom inte funka riktigt hundra.. om inte jag har fel så när du gör system chek, allså vrider nyckeln när högra knappen är intryckt och alla olika nr kommer fram typ chassi nr... då ska väl alla mätarna gå i botten? för mina hastighet/varv mätare går bara upp till 140kmh/35000 varv. ska inte dom också gå i botten? precis som temp, bensin och bränsleekonomi mätaren? om det inte ska vara så? så vad kan det vara för fel? måste jag byta mätarhus? | |
| En följdfråga på denna...går det att se hur långt bilen gått vid en sån system check??en försäljare som gjorde detta på min 325 92 och sa att mätaren var skruvad. | |
|
invain, Nej, det är bara en extremt seglivad, men numera avlivad, skröna. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Låter som om något mekaniskt hindrar nålarna från att röra sig fullt ut. Kom dom på plats i exakt samma läge som tidigare, och utan att själva instrumentet (vridspolen med lager, returfjädrar osv) skadades? Som Kalle skriver, mätaravläsningen i detta sammanhang är en skröna. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.