AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.665

Är stålgrå en ovanlig färg på M3 E46?

gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Sitter å skriver mer uppspelt än någonsin, har just slått t på en M3 E46 SMG II. Helt underbar kärra må jag säga :) Det blev en stålgrå fullsketen med allt utom navi å tv. Efter ett par månaders letande efter en M3:a hittade jag bara två som va stålgrå. Är detta en ovanlig färg? nån som ligger inne med en?
gnator:

Tror att stålgrå först kom som tillval sent 02 alt 03 men att den skulle vara ovanlig nja.

Tror att många csl har den som färgval jar har i fall sätt flera med den färgen.
gnator:

Min m3 var svart II(ej metalic) vilket är betydligt ovanligare känner inte till en enda förutom min då.

Chansar på att Silver och Carbonsvart är den vanligaste färgen på M3E46
gnator; Grattis till en mycket trevlig bil=)

Stålgrå fanns från början, tittade just på lite data om en 1/01: a i färgen, en rätt vanlig färg, inte konstigt eftersom den är riktigt lyckad, nr2 efter Carbonsvart för mig.

Stålgrå ersattes av Silvergrå "CSL färgen" i samband med facelift/hecklift i början av 2003, så alla M3 i Stålgrått är prefacelift om dom inte är Individualbeställda.

starre; Jag håller med Titansilver och Carbonsvart är/var populärast i Europa, medan Amerikanarna ofta beställde Svart II, ovanligast i Europa skulle jag säga Alpinvit III är av standardfärgerna.

Mvh Stephan
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
var det den från gbg du köpte ??
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Grattis gnator, helt rätt val.
Stålgrå är grymt, själv har jag en silvergrå 03:a

Länk

Länk

Snyggaste färgkombon som finns =)

MVH
Mattias
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Ja det var den i gbg, sjuk välvårdad och färgkombon kändes helt rätt. Fasen va många taskigt vårdade M3:or det finns runt om i landet.. kolla på en jäkla massa innan ja hittade ett perfekt ex.
gnator:
Jag håller med dig ang. taskigt vårdade M3:or, jag hittade oxå en riktigt fin efter 2 månaders letande och många besvikelser.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.