|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Var nere i Borgstena/Borås i veckan och hämtade hem en BMW 328 Touring -96 Tyvär så har jag lite problem med den redan.. AC:n vill nämligen inte fungera som den ska. Jag radar upp mina problem nedan: 1. AC:n samt panelen går inte igång då bilen är varm eller stått stilla i solen. 2. AC:n går igång ibland då bilen stått stilla i skugga eller då det är kallt/svalare och då tar det ibland en längre stund innan den går igång. 3. Då AC:n inte fungerar så blir det oerhört varmt på golvet vid fötterna. 4. Då AC:n inte fungerar ger bilen även ifrån sig ett otäckt skrapande ljud som kommer från motorrummet. 5. Det skrapande ljudet försvinner då AC:n fungerar. Är det någon som möjligen kan lösningen på dessa problem? Vore evigt tacksam. Mvh Oscar | |
| Ingen som har någon ide? | |
|
AC:n är ett känt problem, som jag tror du har... Det är en kondensator som skall bytas. Finns på "mektips" eller på Länk |
|
|
Någon som har fler tips? Lär väl knappast bli av med mitt problem om jag bara byter AC-panelen? |
|
|
Köttis, jag kan hjälpa dig att laga AC-panelen till att börja med om du inte känner dig säker på att löda på kretskortet. Skicka ett mail till: bjornm3e30@hotmail.con Racerbilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.