AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.041

nåt skramlar under bilen

mest vid tomgång och det låter mest när bilen är kall, samt vid ivägkörning om det blir lite lägre varv när man släpper upp kopplingen! samma visa om man stänger av bilen med kopplingen uppe då "skramlar" det till, men däremot inte, när men håller ner kopplingen!..ljudet är typ ett vibrationsskrammel. jag har mina aningar om vad det är, men vill ha lite mer åsikter.

mvh Peter
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
kan ju vara bottenstocken i lådan eller ingående lager i växellådan. min skramlar till när jag stänger av den med pedalen uppe men inte när den är nertryckt och jag har fått svar på att det är dessa två grejer. dock inget allvarligt, men man stör sig ju på det ändå.

nån mer?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Kan vara som tidgare inlägg tipsade om, men det kan också kanske vara nåt så enkelt som värmesköldar på avgasröret som skallrar vid olika temperaturer och varvtal.

Jag tror det är allra enklast för dig att åka in på en gör det självhall med en polare och stå under bilen och själv se efter vad som orsakar det hela. Inte sällan så är det lätt att både upptäcka och åtgärda.

Det är mycket bättre än att du frågar här och får en hel drös gissningar från folk som inte vare sig hört hur det låter eller sett din bil.

Dr Tinnitus
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
har kollat värmesköldarna redan så det är uteslutet, ska ge mig under o kolla lite annat då
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.