|
|
|
|---|---|
|
vad menas med getrag låda? Gissar på att de är en slags mer hållbar låda. Har en 528i som ska fixas lite ,kan man ha en getrag låda till den då? Hur gör man med fästen ch sånt? Mycket svets? Mvh Jonah | |
|
Getrag är helt enkelt växellådstillverkarens namn Länk Orginal så monterades det getrag låda i din e28 528i så som till dom flesta m30 försedda bmw/alpina bilarna |
|
| Det är väl t om getrag-låda på min 523 e39? El har man övergått till Z1 el vad de nu heter?. | |
|
Nej, 523i -00 har ZF- låda, precis som i princip alla andra nyare BMW. De enda nya modeller som i dagsläget har växellåda producerad av Getrag är M-modellerna, både manuella och SMG. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Men det spelar ingen roll, både getrag och ZF gör riktigt bra lådor. Det finns helt enkelt inga dåliga manuella lådor på BMW. | |
|
Jag har alldrig i någon bil kännt en så go låda som i min gamle E34 535 årsmodell 1988. Beemer, a way of life. |
|
| Men är det sant att man ska passa sig för automat-lådorna i bmw e39? Stämmer det att de tillverkas av GM? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.