|
|
|
|---|---|
|
Var uppe och handlade nyss med ungarna,på väg hem stod jag i ett trafikljus med dubbelfilig väg framför mig. Givetvis står jag i högerfil....har ju inte bråttom alls ju...då kommer det en ajdå(AUDI) som det stod 2.0t sport över hela sidan på bilen och ställer sig i vänster fil och rusar sin motor. Just i det ögonblicket for fan i mig...när det slår om till grönt så öser jag på med vår gamla andra bil Sierran....djupt i från Sierrans inre kommer det typiska stridsropet(kopplingen skriker lite) och bilen häver sig iväg med spinnande hjul...häver i tvåan och lämnar två svarta sträck...audin växlar samtidigt...tappar sitt laddtryck och wohho jag ligger före honom med ca 1/2 billängd hela tvåan ut...då kommer jag ifatt en annan bil och bromsar ner till 50 igen...ungarna jublar,och samtidigt förbannar mig för att jag ska sälja skrutten...den är ju jättesnabb ju...försöker de övertyga mig om.....de behöver definitivt inte övertyga audiföraren,han fick nog en tankeställare,bli lite avhängd av en gammal intetsägande Sierra från -89 men en språng ny audi är nog ingen dröm precis. Sensmoralen:Reta inte upp en bakhjulsdriven bil med stor sexa om du sitter med turbo och framhjulsdrift;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.