|
|
|
|---|---|
|
1981 gör bilen 0-100 på 7,9 82 lika så 83 lika så 84 också samma 84b/85 dvs första årsmodellen med 3.4 litersmotorn skjönk prestandan lite 0-100 gick på 8.4 86 så blev prestandan bättre igen 0-100 återigen på 7.9 jag som har första årsmodellen med 3.4 litersmotorn (motronic) undrar lite varför prestandan skiljer när vrid och hästar är det samma | |
|
Till att börja med, 7,9 sek ÄR för långsamt. Det har diskuterats tidigare, men faktum kvarstår, med den programstyrda lådan (S-E-1-2-3) i sportläge eller ännu hellre 1-2-3 (låsta lägen) kan du skjuta iväg turboprojektilen till 100 km/h under 7 sekunder. Varför uppmätt prestanda skiljer i tabellerna är svårt átt svara på, jag tror att det (känner igen just 0,5 sek) kan bero på hur testerna utfördes. Det fanns ju två olika lådor (programstyrd och standard) vilket bör ha kunnat göra en del skillnad, tror att programstyrd var standard 1984b och 1986, dock ej 1985... Pröva inte att tokacca för att knäcka 7:an nu bara, 1-2-3 läget kräver lite fingertoppskänsla för att lira (tricket är att man ska ge mellangas, eller helst mindre, när man trycker i 2-3, annars kan det sluta illa :) Kolla ett inlägg av razecruiser där han mätt sin bil med en g-tech accmätare, ganska spännande siffror för en bil i standardutförande. Hur är din bil då? Fint skick, mycket utrustning? Berätta gärna lite mer om du hinner! :) Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Bilen är bra i motor och låda bilen har den program styrda lådan klimator nivåreglering diff broms i övrigt standard utförande Rostangrepp på höger sparklåda och på höger frammskärm det har stått en del vatten bak i bilen så därför är inredningen bak lite missfärgad på golvet på ena sidan men d e saker som SKA fixas annars är skicket bra testade att klocka bilen 0-100 idag fick 7.6, 7,8 7,7 i d tre testen jag gjorde då körde jag på sportläget men tog det "lungt" i starten vi var två st i bilen = ca 90 kg extra vikt så runt 7s känns inte omöjligt Fick ett problem idag. när jag köpte bilen fungerade klimatorn bra. men så helt plötsligt började knapparna till klimatanläggningen fjädra ut igen så fort man trycker på dom. Allt funkar så länge man håller vald knapp intryckt. men så fort man släpper fjädrar den ut. detta är irriterande eftersom jag inte vill sitta o hålla in knapparna hela tiden ;) nån som vet vad detta kan bero på? |
|
|
Vatten i bilen är aldrig kul, ställer till problems av alla de slag!! Men den verkar ju fin i övrigt, så du har nog mycket trevlig körning framför dig. Att knapparna fjädrar ut kan bero på att du försöker använda en "otillåten kombination" ex. köra defrosten och något annat samtidigt? Det finns lite "intelligens" i klimapanelen som låser vissa knappar som skulle försämra funktionen av de intryckta knapparna. Kan det vara något? Så är det i alla fall i mina bilar... Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.