AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.529

Stenskott på fälg

Hej.

Har fått ett litet stenskott på fälgkanten, hur åtgärdar man detta? måste man lämna in fälgen som jag tänkt göra eller kan man fixa det själv?

Stenskottet har gjort så att "fälgenslack" har lossnat, ett hack på 2-3 millimeter. känns nästan lite larvigt att lämna in men ändå stör jag mig på det!

Ironin i detta är att jag har vart så jäkla försiktig med parkeringar osv. Jag har alltid parkerat lååångt ifrån farliga ting som trottoarer, men nu har man fått ett stenskott =(

Hjälp mig!

Mvh
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Låter som kopior.
I så fall är det inget att göra åt, det kommer mera.
hade kopior förut, det spelade ingen roll hur noga jag va, så var det varge dag nå ny lacksläpp.

Enbart stilrent!!!!
Nej men sluta.

BBS 19 Motorsport, finns dem ens som kopior?

och om de är kopior, hur ser man skillnaden?

Mina är inge kopior.
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
jag vet inte men på originalerna så är bmw märket ingraverat på baksidan.

Enbart stilrent!!!!
Skötsel av dina Aluminiumfälgar:

Aluminium fälgar, speciellt klarlackade, behöver speciell varsamhet vid rengöring. Vi föreslår att du undviker kommersiell fälgrengöring och rekommenderar istället samma medel som du tvättar bilen med. Lättaste sättet att bekämpa bromsdamm och vägsalt är att rengöra fälgarna ofta, speciellt framfälgar. Både bromsdamm och vägsalt kan skada finishen på fälgen. Om man sköter fälgarna, kommer finishen bestå så länge din bil håller. Om man får en mindre skada som spräcker klarlacken bör man lägga i lite ny klarlack så att inte skadan sprider sig. Vaxa fälgen med jämna mellanrum så blir det lättare att tvätta rent.

Jag sökte svaret, jag fann det..

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.