|
|
|
|---|---|
|
Tjenamors. Jag ska byta till en manuell låda i min 320iA -85, då undrar jag främst vad för delar som behövs för projektet. Det jag har kommit fram till är: Växellåda (såklart) Svänghjul Koppling Tryckplatta Kardanaxel Pedalställ Vad är det mer som jag behöver? Sen, måste det vara en 320-låda, eller går det bra med vilken som helst från 3-serien? om inte, vad är skillnaderna? Någon som har dessa delar till salu? // David | |
|
Förmodligen behöver du ett centrumlager till svänhghjulet, för växellådans ingående axel, eftersom automater oftast bara har en bussning. Kopplingswiré får du inte glömma, såvida du inte har hydraulisk koppling förstås Sist men inte minst, du måste göra en ny registreringsbesiktning efter bytet |
|
|
du behöver inte använda en 320 låda, du kan ta en låda från t.ex. en 323 eller 325 om du vill det, skillnaden är att utväxlingarna skiljer lite...med en 323 eller 325 låda får du ett lägre varv vid samma hastighet som en 320 låda, detta gör att du minskar bränsleförbrukningen och ljudnivån samtidigt som du tappar lite ork då en 320 har mindre effekt än 325an...men det är inget som en eller två nerväxlingar inte fixar... MVH Johan K |
|
|
Tack ska ni ha så mycket! :) // David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.