|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på att köpa en nyare 745, typ -03 med 10k mil på mätaren, och undrar vad jag ska tänka på för att göra ett lyckat köp. Jag tänker köpa via handlare, inte privat, ska man bry sig om att göra ett "m-test" ändå? Hur är det med service, intervall och pris? Vilka försäkringsbolag är att rekommendera på dessa? // Anders | |
Hawar |
tycker absolut att du ska göra ngt slags test i allafall, M-test vet jag inte om det är värt så mycket, tycker de är miffon på de ställena, bättre och välja ngn verkstad som du har förtroende för som går igenom bilen, |
|
Snabbt svar, jag som trodde det skulle ta några timmar iaf. =) Dessa bilar är ju väldigt ofta maxutrustade, vilket är skönt så länge allt funkar men det känns som det är väldigt mycket dyra saker som kan gå sönder också, och man har ju hört många skräckhistorier angående elsystemen. I min nuvarande bil (VW Passat) har jag t.ex. ett el-fel som inte är speciellt allvarligt men som verkstaden inte kunnat lösa (vilket är lite mer allvarligt!). Hur brukar driftsäkerheter i BMW's system vara? |
|
|
Eftersom du bor i Stockholmsområdet är Per i Huddinge ett bättre tips än något annat när det gäller att titta igenom bilen innan köp: Bil & Motorteknik Huddinge Herkulesvägen 2 141 44 Huddinge Tel 08-711 06 87 Visst finns det mycket teknik i E65:an, men det verkar inte vara så himla farligt mycket som går sönder numera. Angående försäkringsbolag är det svårt (för att inte säga omöjligt) att säga vilket som är billigast, då det oftast skiljer från person till person. Ring och kolla med de stora och se vilket som är billigast för just dig. |
|
Paap Reeder |
... kuriosa: ... har en ny E-driveknobb till salu om den på din "nya" E65 skulle börja sunka ihop efter 10 Kmil. MVH /// Paap R |
|
Hej,- jag har presis skaffat mig en 740 - 97à. Förs. bolag,- beror mycket på person,. som andra har svarat,- men ring Salus Ansvar,- tror det är et religiöst bolag,- man förpliktar sig till att inte köra i fyllan, vårda bilen på alla möjliga vis....... För mig var det inte svårt att uppfylla dessa kriterier!!! mvh joel |
|
|
Tack för alla svar, känns lite säkrare att köpa och framför allt veta att man kan få svar på frågor här (vilket verkligen inte gäller alla forum). Nu är det bara att vänta på hösten när jag ska lämna igen tjänstebilen... // Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.