|
|
|
|---|---|
|
Snart dags för besiktning och innan dess blir det bromsbyte runt om. Det finns flera trådar här om bromsar, jag vet. Men det är så många olika åsikter. Så för att göra det lite lättare så ställer jag nu två alternativ mot varandra och ber er om hjälp att välja. Förutsättning: medelhård till hård "svensson" körning, aldrig bana, aldrig +200km/h. Jag tänker handla på mekonomen, bor nära och de brukar inte krångla. Alternativ 1: Mekonomen skiva fram, bak + mintex belägg Alternativ 2: Brembo slitsad skiva fram, ej slitsad bak + textar belägg. Hade funderingar på greenstuff, men börjar vackla efter att ha läst flera artiklar om att de faktiskt inte riktigt håller vad de lovar. Så, boyz... vad ska man ta? Om ni nu absolut vill ge andra förslag för att göra mig förvirrad så håll er till Mekonomen ;-) /Fredrik | |
Hawar |
Vad e det för prisskillnader ? Alternativ 2 hade jag kört på, när du ändå är igång. Som en bonus ser den också snyggare ut |
|
textarbeläggen blir 500kr mer ca. Skivorna tror jag 1500 ca... Men i sammanhanget spelar det ingen roll, om det är något som är trist så är det dåliga bromsar. Så ett-noll för textar och slitsat... /Fredrik |
|
|
I ditt fall skulle jag satsa på standard Bremboskiva (inte slitsad), med Textarbeläggen. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Jag kör EBC Greenstuff belägg runt om sen ett år, funkar bra för mig iaf, har nya skivor fram från EBC ståendes, men ej monterade. | |
|
Du sa ju iofs att endast Mekonomen var interessant. Men har du kollat priset på BMW också?Jag körde 735i E32 för några år sedan. Det var faktiskt lite billigare på BMW än på Mekonomen.Sen om man är medlem i BMW-klubben,så är det ju lite rabatt också på BMW. |
|
|
Vad är fel på mekonomens motsvarighet till orginal i ditt fall? Ingen hård körning, Inga brutal bromsningar från 200 +. Bmw 540bromsar duger gott. Kör själv med orginal grejer och det funkar fint, även för bromsningar långt över 200 å för hårdare körning. Har inte lyckas få nå skivor i obalans eller slitit ut belägg onaturligt fort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.