|
|
|
|---|---|
|
Ska ha bromsad diff till 325'an. Har märkt att det inte är det lättaste att få tag på en. Dyraste, bästa och enklaste lösningen är väl att göra som Bistec här på forumet, att köpa en helrenoverad klump på Mobimech Länk Finns det några andra alternativ? Utväxling och spärrverkan? Vad säger ni? 4.10 och 40%? Bilen borde bli rapp och rolig med dom specarna. Tack på förhand! elpe300 325'an: Länk | |
| Låter intressant! Har du nån pejl på vad dom tar för det? | |
|
Jag har för mig att "Bistec" sa att det var runt 7-8000:-. Rätt så saftigt, men det blir ju som nytt! elpe300 325'an: Länk |
|
| Undra om dom har möjlighet att göra det på en e46 330 också :S | |
| Jag var i behov av ny klump så började jag skruva på en 320 som stog på skroten! när jag kollade på den så var det en lamelldiff så jag fick den för 700kr! spinner hur fint som helst på båda hjulen nu! =D ibland så får man har lite tur! gå runt o kika på några bmw som står! lyft locket på diffarna osv så ser du vad det är för typ av klump! | |
|
Jag får in ett tiotal lamelldiffade STORA E30 diffar i mitten av Augusti. 4000:- Maila joakimkarlsson@home.se för mer info |
|
| ingen till e46? ;) | |
|
Tyvärr, så nya bilar ska man inte skruva på :) |
|
|
Är det någon som har några tips och funderingar kring vilken utväxling samt spärrverkan som är lämpligt? Bilen är ingen bruksbil och jag ska försöka köra lite bana med den. elpe300 325'an: Länk |
|
|
Utv är en hel vetenskap och det är helt upp till vilken bana du ska köra mest på. Men jag tror att en utv som ger dig runt 190km/h i toppfart är en ganska lämplig banåkar utv på en e30. Ett annat alt är att jaga tag i en sportlåda från e21. 25% spärr verkan funkar ypperligt men om du ska gå upp så är 40% rätt lagom. Jag ser att du bor i hbg...prata med Lennart på 02 depån i kågeröd om du ska ha hjälp med att renovera/gå upp i spärrverkan osv. Länk |
|
|
fulingbusen: Mailade dig för någon dag sedan. Har du fått mailet? Pelle Persson: Ja, Kågeröd är nära, så det blir nog till att slå en signal till honom. Vad händer när man går upp för högt i spärrverkan? Blir bilen orolig vid kurvtagning, eller? elpe300 325'an: Länk |
|
|
Min mail krånglar tydligen, det är flera som skickat mail utan att jag fått något. Skicka PM eller "powermail" genom forumet så borde det inte försvinna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.