AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
697

Färddatorn slocknade, 740 -96

Var ute och åkte igår i min 740 -96, efter ett tag slocknade färddatorn. När jag parkerade och stängde av bilen = drog nyckeln till radioläge gick färddatorn igång igen. Idag har den slocknat och tänds 2 ggr när jag åkt, till sista gången då den har slocknat helt. Efter ett tag såg jag vad det stog på vissa delar av skärmen, men väldigt svagt. Nån som vet vad som kan vara felet? eller vad jag ska göra åt det?

Mvh Emil
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
kolla upp ditt batteri,kan hända mycket elektriska konstigheter mvh dicka o.
vadå? bara kolla så att batteriet har 12 V? Ska man kanske skruva bort en batteripol ett litet tag så kanska datorn nollas?

Mvh Emil
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Han menar att du ska kolla om batteriet är friskt. Ett dåligt batteri kan ge de mest konstiga problem.
no
347
noah
E65 730D
hej de låter som om du har en glappande bakljus till din LCD skärm.
de kommer inte hjälpa nolla bilen skärmen musta byttas
de finns på deler säljes sök "LCD"
se till att du få prova först och att du kan få en garanti
lätt att köpa en till trasig skärm
du kan ringa mig om du vill
07089 56008

Noah Brown
i morse när jag gick ut i bilen och drog igång den gick skärmen igång, men när jag la i backen så slocknade den, sedan när jag la i drive igen gick den igång, så nu har den fungerat hela dagen
Skärmen fungerade en litenstund i morse, men slutade fundera efter ett tag, sen har den inte fungerat på hela dagen igen. Men kan det inte vara någon glappkontakt eftersom problemet inte är konstant?

hur kollar man att batteriet är frisk?

Mvh Emil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.