|
|
|
|---|---|
|
Halloj ! Är lite sugen på en nyare alpina b3 e46, men jag har inte så stor kunskap om dem. Så jag undrar vad ni tycker om den bilen. All information är välkommen. - typ försäkringskostnad - allmänna fel - vad ni tycker om dem jämfört med andra likvärdiga bmw, nya som gamla etc etc... | |
|
Gå in på www.Alpinacs.se.finns massor av info. Mvh Dic. PS.Kör själv en B3 e36 och har skitkul hela tiden.DS |
|
|
Tycker du skall provköra en själv om du har möjlighet. Kommer inte bli besviken. Skulle satsa på en manuell låda. Körde själv en med steptronic (med knappar på ratten) å tycker att det var en del problem med växlingarna, dessutom växlar den lite väl sakta. Försäkringen vet jag inte vad den blir för dig men räkna med strax under en m3. I övrigt så tror jag den har ungefär samma standardfel som vilken 330i som helst. Alpinagrejorna verkar hålla oerhört bra (iaf på min gammla). Tycker att det är en bra kompromiss, inte lika sportig och snabb som en m3 men ett perfekt mellanting mellan en 330 och en m3 där komforten knäcker de båda ordentligt men hamnar mitt emellan i prestanda. Sedan är det ju färre som sett en Alpina än en m3 varför den får minst lika lystna och intresserade blickar som en M3. Satsa på en B3s om ekonomin tillåter. MVH B3 |
|
| jag har själv en bmw alpina b3 3.3 -00. tycker den är riktigt grym. har inte haft några problem med den än så länge. det ända dyra är ju däcken för man kan inte sluta gasa och att körkortet sitter jäkligt löst :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.