AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.319

Eisenmann ljuddämpare på 850?

Någon här som kör med Eisenmann ljuddämpare på sin 850? Om, vilken variant kör ni med och vad tycker ni om ljudet och ljudnivån?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag åker med ett Remus-system och det låter MUMMA! Jag fick info om att det var ett 850CSi-system först och trodde det tills jag såg bilen uppe på en lyft och en duktig mekaniker påpekade det för mig. Om du kommer till Kinnekulle kan du få lyssna på 850an. Jag vet att Wendtan hade det på sin 330Ci och det var kalas. Du får maila honom eller söka efter ljudfiler postade på forumet. Använd sökfunktionen längst upp kanske kan vara till någon hjälp.
Mvh
Asken
Asken:
Är det ett sånt här Remus-system du åker med? Länk

Vad tycker du om ljudnivån? Man vill ju gärna att V12 skall höras lite men samtidigt får det ju inte bli störande under längre körningar.
Ingen här på forumet som har någon erfarenhet av Eisenmann alternativt Supersprint på en 850?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
fdaa: Jag har nog föregångaren. Sånt är det dock. Låter helt RÄTT ujtan att störa vid körning.
Asken
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag har Supersprint på bilen,dock en M5

Sebbe
Sebbe:
Är ju ifs en helt annan bil, men det går ju alltid be Supersprint relatera 850 systemet till ditt.

Vad tycker du om ljudkvalitet och ljudnivå på systemet? Upplevs ljudnivån som störande på något sätt under långfärd?
Bi
3.797
Bianca

Tycker att det låter "mullrigt " härligt...Ljudnivån är faktiskt rätt så låg,men det händer desto mer när man drar på,och det är så det ska vara,tycker jag...Det ska ju inte höras hela tiden...Inte störande alls under långfärd...Ljudet från Supersprint kombinerat med V8:an ljuvlig....Det är så att man ryser nästan varje dag...
Kan ju försöka spela in ljudet med min nokia mobil om du vill o sen skicka det till dig genom msn messenger om du vill..Kan ju annars låna min fars digital kamera o spela in....

Sebbe
Bi
3.797
Bianca

Kan oxå tillägga att Supersprinten är bytt från "kattarna" o bakåt....Det väger c.a 16 kg jämfört med över 60 kg org....
Sebbe:
Tänkte precis skriva och fråga dig hur stor del av systemet du hade bytt, men du hann ju före. :)

Jag skall maila Supersprint och se om dom kan relatera ljudet till 850 dämparna. Om, så återkommer jag och då får du gärna göra en liten ljudinspelning.

Tackar för infon...

/Fredrik
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Jag kör med ferrita och det låter gutt ifrån katten och bak
Ifall det är någon mer än jag som undrar så svara jag här på mitt eget inlägg.

Chicagov12 på E31 forumet på bimmer.roadfly.com har precis monterat Eisenmann ljuddämpare på sin bil. Hans kommentar på min fråga om ljudnivå i landsvägsfart är:

You can't hear it at all from the inside on the highway. Not even a hint of droning. It's louder than stock, but I definately wouldn't describe it as a "loud" exhaust. I'm actually going to install an x-pipe this week because I want it a little louder. Anyways, if you're looking a for a stainless replacement for your stock system, this is the one to get.
Och för er som undrar hur det låter så finns det även en ljudfil här: Länk
He
347
Hellboy
440i GC -18
Jag blev besviken. Orginal låter fanimej mer dovt.
Kan ju bero på att du har en CSi, jämfört med mina original CiA ljuddödare ger Eisenmann betydligt mulligare ljud. ;)
Skall tilläggas att info från Chicagov12 samt ljudfil gäller "Racing" ljuddämparna, "Sport" varianten är tystare om man nu vill ha det.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.