|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Ska hjälpa en kille med att byta kam i hans 325 E30. Valet har fallit på en 284gr från Camko. Ngn med erfarenhet av dessa? Nu till det jag glömt/är lite osäker på. Vet att man kan byta kam genom att ta bort kylet och sedan dra den framåt genom grillen. Gäller det samma för vipparmsaxlarna? Är det bara att släppa på alla excenterjusteringar för att få kammen "lös" eller måste man ha ngn form av tryckverktyg för att kunna trycka ner ventilen lite? Om så är fallet, var hittar man en sådan eller kan man göra en enkelt själv? Tacksam för svar, för här ska ut och åkas! ;) Andreas "...det är inte alltid så enkelt..." | |
| kammen kan du dra ut genom grillen men vipp axlarna kan du göra samma med, men du måste pressa ner ventilerna lite så att alla vippor släpper, gjorde misstaget att bara lossa skruven på alla vippor och dra ut axeln villket resulterade i en krökt ventil syntes inte fören den gick av ich föll ner i cylindern=DYRT | |
| Pressa ner ventilen lite?Hur?Om man släppt på excenterrullarna så ligger dom inte an.Man brukar få pilla och vrida kammen lite lätt,men ut kommer den alltid. | |
|
Tackar! Det var svaret jag ville ha. Att man kan dra så att vetilen går av...Då har man nog varit väl hårdhänt får jag säga... Tack för svaren, nu ska här åkas. =) Skulle bara sätta dit den turbon man har ståendes oxå... Splirrans från en T-röd... Ngn som är intresserad? Till salu! AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
det räcker med att ventilskaftet bara stöts till, och för blotta ögat synns det inte, men efterson att en ventil jobbar upp och ner och även vrider på sig så får du en brytvärkan på den och på så sätt går den av. Vet även att bmw har råkat ut för detta då det bytt på ett par bilar, tråkigt men sant, men som tur är renoverar de ju bilen åt en då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.