|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har köppt en lågnivå omvandlare " Länk " efterom min stereo saknar lågnivå utgångar.. grejjen är , hur kopplar man... 0ver and out | |
Amethyst |
Vänster och höger högtalar kablar + och - in på ena sidan och jord i mitten ser det ut som G=Ground. Sedan har du ju justerings möjligheter åvanpå för att ställa styrkan på ingående styrka förmodar jag. Sedan har du lågnivå utgångarna för steget på andra sidan. Mvh Kalle BOOM BOOM BASS |
| Justeringarna på ovansida är signal styrkan ut för hö resp vä kanal , inget annat. | |
|
ska jag alltså koppla baslådans kontakter till omvandlaren sen rca kablar från omvandlaren 0ver and out |
|
|
nä baslådans kontakter ska du koppla till stegets output. och RCA ingången på omvandlaren ska kopplas på stegets inputt MVH Tobbsen |
|
| Och original radions högtalar utgångar till omvandlarens ingångar , fick du inte med bruksanvisning? | |
|
nej fick inte med några anvisningar... kommer det att låta som vanligt då? som att man hade en vanlig rca utgång? 0ver and out |
|
| Det blir ngt sämre ljud med omvandlare jämfört med riktig lågnivå tyvärr , MDS borde kunna skaka fram en monteringsanvisning till dig. | |
| men ska man koppla in nå kablar i högtalarna bak då eller ska man låtadom vara... | |
|
Var man tar ut signalen till omvandlaren spelar mindre roll, man kan tappa av från bakre högtalarna (vanligast) eller direkt framme vid stereon. Resultatet blir detsamma. Med tappa av menas att koppla in kablar direkt från +/- på högtalarna till kopplingsplintens motsvarande +/- på omvandlaren. En enkel skiss bör följa med från leverantören annars är det dåligt. FP |
|
| okey.. ja nu förstår jag hur du mena.l men hur är det ska man koppla in från båda högtalarna eller räcker det att man dra från en? för jag tänkte det är ju 4 ingångar på omvandlaren. | |
|
Det är avsett att ta från båda högtalarna, därav två olika +/- ingångar. Om det endast rör sig om en baslåda med monosteg så kan man nöja sig med att plocka signal från en kanal eftersom basen oftast (men inte alltid) är panorerad att ligga lika över båda kanalerna. FP |
|
| okey tack för svaret. men jag tar från båda det är lika enkelt då är det då gjort. Har ett bekymmer till ena högtalaren går det en gul och en brun, och til lden andra går det en brun och en blå. visst måste det vara den bruna som är jord då. | |
|
Det är troligt. Svårt att svara på utan att veta bilmodell, men BMW har visst system osv. Du kan hitta en del kabelfärger under mektipset Elsystem generellt. FP |
|
|
bilen är en bmw 328ci -00 E46. jag har kopplat in min omvandlare i dag jag drog från den väsntra bakhögtalaren, är det så att om jag har två basar jag måste dra från den högra också? |
|
|
Skrev du inte att du tog signal från båda högtalarna ovan? Två basar i mono med ett eller två slutsteg? En bas på varje kanal? Vanligast är nog monovarianten, det räcker mestadels att plocka från en högtalare isf. Se tidigare svar ovan. FP |
|
| nu är man ju inet så insatt i mono. vad är mono då?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.