|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
? märkligt men det vita är rätt relä.Finns vissa som har detta relä utanför säkringsdosan under en gimmituta. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Jag önskar gärna inf var jag kan få tag på en databox till min 325 1988...jag har en box till en 1987 men det är inte samma... 1987 box har tre rader stift... 1988 har bara två rader stift... är någon intresserad av min 87 så är den till salu. Frank |
|
|
Jag önskar gärna inf var jag kan få tag på en databox till min 325 1988...jag har en box till en 1987 men det är inte samma... 1987 box har tre rader stift... 1988 har bara två rader stift... är någon intresserad av min 87 så är den till salu. Frank |
|
|
Vilket nr har din box. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Jag har tittat efter ett relä i en gummituta men hittar inget utanför plastlådan... Har du någon mer ide om var det "vita"reläet sitter. Databoxen har två nummer ett är 1 714 3879 och det andra är 0 261 200 081 Bosch. Frank |
|
|
hej, jag söker fortfarande efter hjälp... hur kollar jag elen på tändspolen...ska den vara på då jag slår på nyckeln... jag provade att tjuvge ström från batteriet till spolen men utan resultat... har eller finns det någon sprängskiss där hela processen visas när jag försöker starta bilen... när pumpen startar när elen släpps på till tändspolen etc...och inte minst alla reläerna som är knutna till motorns funktion ??? Nödrop Frank |
|
|
kolla detta: Länk //J |
|
|
Länk kolla denna |
|
|
kolla in denna! Länk särskilt sista inlägget! |
|
| testa annars med att koppla bort batteriet minst 30 sekunder för att nollställa databoxen | |
|
Länk kolla denna, där finns även en bild på hur motronicreläet sitter |
|
| Det sitter en liten klack på sväng hjulet som lägesgivaren läser emot finns den inte så har inte givaren något att läsa emot och då startar den inte. Ta ur givaren om snurra sakta motorm med hjälp av en skiftnyckel och kika samtidigt in i hålet där givaren satt . du ska tillslut se en liten klack ca10*6mm kolla så den inte är skadad eller borta. | |
|
förväxla lägesgivaren inte och hastighets givaren ??? vet inte men på min satt dom brevid varandra!!!! lägesgivaren satt längst ner och hade grå kontakt har ja för mig //saxat från annan tråd! |
|
|
lite mer läsning Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.