|
|
|
|---|---|
|
Bytte idag bensinröret på brorsans 320ik,den man tankar i som går ner till tanken. Men chocken fick jag innan jag bytte den,och det va hur mycket dom hade fått betala hos bmw i Mora,2000 spänn för ett rör med lite böjar på samt en gummi slang och en gummibälg. Visst kanske det är en sånn sak som inte säljs så mycket men dom kan väl ha lite humana priser i alla fall. | |
|
En liten tanke bara, tror du det hade varit lika dyrt om det hade varit en Volvo istället? En tanke bara... |
|
| Eller.. om man inte hamdlat på BMW? | |
|
Men hallå,2000spänn,det är ju f*n en 1/6 del av vad en hyffsad fin e30 är värd idag och som för övrigt är den mest krånglande bil jag någonsin har ägt av dom 15 bilar jag haft. Och nej "George.K" det tror jag inte om en likvärdig volvo från -88,och nej "E36" hade man inte handlat på bmw så har man troligtvis hittat nått billigare ställe som man handlar ifrån. |
|
|
jag lämnar aldrig in till bmw.......andra e lika duktiga o 30% lägre pris--------om man har en äldre bil altså--- Länk |
|
| som sagt bara en tanke... | |
|
"chris76" det va faktiskt va delarna kostade löst,skulle inte våga tänka på hur mycket det skulle kosta att lämna in den på deras verkstad å få den bytt där. Jaja,har fått gnälla ur mig lite nu så nu är allt bra igen....tack och hej leverpastej!!! |
|
|
Reserdelspriserna är priser på nya grejer. Det kostar en slant för BMW att hålla med grejer till bilar som är snart 20 år gamla, sedan är dom ett företag som skall tjäna pengar för att finnas kvar också. Jag kan inte hålla med om att priserna på bmw är höga. Det finns vissa detaljer som är dyra men oftast finns det en orsak till detta. Oftast en special del som passar till få modeller eller en del med höga krav. Hade du haft en volvo eller saab hade du säkert hittat reservdelar också som du tycker är för dyra. Vill du få tag i billiga delar så är det skroten som gäller, men då är inte grejerna nya. Eller fixa en egen lösning. //Fredde BMWCS Nord #4699 Umeå Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.