AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.077

Erfarenheter kring återtag av E91

di
14
diesel-erik
320dA Touring-06
530iA -89
Hej.Tänkte bara berätta om att jag fått positivt besked om min begäran om att få omleverans av min 5,5 mån gamla 320d touring. Har haft urladdat/kortslutet batteri tre gånger och varit på verkstad för det lika många gånger. Två gånger med bärgningsbil. En gång för egen maskin då jag kunde ladda upp batteriet. En gång kortslöts batteriet. Verkstaden hittar inget fel på bilen varför det enda rimliga alternativet är att erbjuda mig omleverans. Felen har uppstått när jag (som brukligt efter tvätt) lämnar bilen med dörrarna uppställda och innerbelysningen avslagen. De allra flesta gånger går det alldeles utmärkt, men tre gånger under denna vår har bilen fått fnatt och aldrig gått ned i villäge och dragit ur och t o m kortslutit batteriet. Jag vill poängtera att jag, utöver detta, varit supernöjd med bilen varför jag accepterade erbjudandet om omleverans. Jag fick lägga en mkt rimlig peng emellan som ersättning för mina 900 körda mil och får om ca 1,5 månader en helt ny bil. Jag är helnöjd med BMW:s agerande och vill dela med mig av dessa erfarenheter och passa på att fråga; är det fler som råkat ut för samma fel, och är det någon annan E90/E91-ägare som fått sin bil tillbakaköpt? /erik
Njuren
Mycket bra gjort, och sen ska de vara en självklarhet för en bil i den prisklassen. Lyka till med din nye!

BMW - i nöd och lust?
Njuren
Lycka =)

BMW - i nöd och lust?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hade en fabriksny 535dAt-05 i familjen som blev löst efter 3 månader på verkstad till inköpspris. Under tiden disponerades först en X5 3.0d sedan en X5 3.0i helt utan kostnad. Även här helnöjd hur det hela blev löst till slutet.
Den blev ersatt av en 740DA-01 som funkar helt klockrent och kostade mindre än hälften än 535an och går dubbelt så bra:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.