|
|
|
|---|---|
|
Finns det att köpa pirat dragkrok till e39? Spelar ingen roll om det är fast eller löstagbart... Mange | |
|
Vet att det finns ty jag såg senast idag en E39 med fast drag(eftermonterat mest troligt)... Har ingen info nu direkt var man anskaffar dessa,men troligen på "närmaste"biltillbehörsaffär.. Lite "off-topic" och ingenting som tillför din tråd något,men iaf :) >>>Jag tycker att BMW's löstagbara drag(med snygg täcklucka) är det snyggaste på marknaden,men naturligtvis också troligen det dyraste.. Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns flertalet tillverkare. Bosal, Kovil, Monoflex, mfl Westfalia tillverkar originaldragen i lättmetall finns även i vanlig metall för eftermarkanden har jag för mig jag sett. Mekonomen . Autoexperten mfl säljer dessa drag. Ett elsats med interface går det också åt. ///MVH Hasso Länk |
| Vad gäller vid eftermontering. Måste man kunna visa upp något typintyg eller räcker det med CE-märkning?? Har nämligen tänkt köpa ett Bosal-drag från Tyskland. | |
|
dom kräver bruksanvisning på sbp... så släng den inte efteråt.. men det du frågar om vete fan ;-) |
|
|
Dom kollar efter ett godkännande nummer (EU Nr.?) Det stod inte i min monteringsanvisning och det höll på att sk#ta sig med besiktningen innan han till slut hittade en bricka på draget med numret han behövde. Det var ett BMW original drag :/ |
|
|
Tackar för svaren. Har nämligen hittat mig en fin e39 utan drag, och det kan man ju inte vara utan. Mange |
|
|
Tozzy--> antog att det var något sådant. Är Bosal ett stort välkänt märke?? Borde väl inte spela någon roll om man inte köper draget i sverige?? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag monterade Bosaldrag med lös kula på min 528-96 för 6 år sedan funkade kanonbra, men det är bra om ni är 2 när stötisen ska upp o ned, inte tung men otymplig, samt ett Monoflex interface som tjyvades in på kablaget till baklyktorna och sedan kopplades till Batteriet. Går åt en täcklucka från BMW också ///MVH Hasso Länk |
|
Har fått monterat en löstagbar krok Bosal.. Behövde bara skära ur lite under bak. Behövs ingen sån täckplåt snyggt.. falken |
|
|
Hej. Ser era drag ut som detta som någon av er köpt? Länk Jag är mycket intresserad av att montera ett sådannt, men VART köper man dessa som man sliper förstöra stötfångaren? //Mvh Stefan |
|
| Mitt drag sitter bakom spoilern.. med en lucka på utsidan när draget inte sitter i.. | |
Paap Reeder |
... tips: kolla för fanken så att draget är typat enligt SS3501 samt att den tål den vikt som bilen är konstruerad för. Sedan mars -03 får bilen inte "klassas ner" till krokens dragvikt. MVH /// Paap R |
| Kolla med Autoexperten så har dom några olika alternativ på drag till din bil. | |
|
Ok. Tack för svaren. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.