AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
588

Var sitter fläktmotståndet i en 316i compact - 00?

PA
2
PAW
316i Compact -00
Fläkten i min bil fungerar bara på högsta läget. Efter att ha letat runt på forumet har jag kommit fram till att det troligaste felet är att fläktmotståndet har gett upp.

Jag har sett mekartipset om hur man byter det på en E36. Problemet är bara att det ser helt annorlunda ut i min bil än det gör på bilderna där. Så nu undrar jag om det är någon som kan ge mig ett tips på var jag kan hitta det i min bil. Det är en 316i compact -00 med AC.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

/Anders
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
De sitter på samma ställe som på meckartipset. Men kan dock vara svart istället. sitter med på insexskrivar. När du fått ut det så ska de antaligen vara en passa piggar på det.
Nu vet jag inte om de skiljer eftersom att du har en compact.

Hoppas det hjälper dig.

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
PA
2
PAW
316i Compact -00
Tack för ditt svar!

Det kan vara så att du har rätt för en Compact utan AC, det vet jag inte men jag var innne på BMW och pratade med dem igår och då visade det sig att på en compact E36 med AC sitter det inte där. Man måste ge sig in i fläktsystemet via motorrummet för att hitta det på denna modell.

De hade det inte inne så jag har inte fått motståndet än men jag återkommer när jag har fått och bytt det, det kan ju kanske bli ett mekartips.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.