AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.165

Z3 Roadster eller Coupé?

Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Som rubriken lyder,för och nackdelar!

Har redan en roadster men gillar coupen skarpt.
Kommer jag att ångra mej om jag byter?
Har hardtop så vinterkörning är inga problem,men....

Byt! :-)

Det är ju samma bil så det lär inte vara så stor skillnad... bättre väghållning i coupen och antagligen högre komfort med lägre ljudnivå osv...
Coupen har ett bagage som går att använda. Bilen är fullt brukbar året runt och ljudnivån är acceptabel. Den är dessutom mycket snyggare.

Jag har å andra sidan aldrig förstått tjusningen med bilar utan tak, vill man ha det svalt så finns det AC..
roadster såklart !!
utan tvekan
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Roadster så klart!! I mitt tycke klart snyggare än coupen....och öppet ska man åka i en så underbar sportbil. Som man bara kör halva året med...sen in o putsa förfina och vänta längta till nästa sköna sommar. Men smaken är som baken...
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Varmaste sommardagarna saknar jag cab (även om jag nog inte hade köpt en Z3M cab då jag tycker den ser lite för liten ut :P). Fina höstdagar är det underbart att åka ut med coupén och svänga lite :D

Jag upplever coupén som mer uppseende väckande, så vill man inte synas kanske den inte är att rekommendera :P

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Coupen är snyggare, roadstern härligare att glida i på sommarn. Svårt val är det...

Min bil: Länk
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Beror väl på hur Du är som person?
Är man posör så åker man Roadster & följdaktningen så kör chauffören Coupé..
Men med ditt Nick så tippar jag på Chaufför..

Z MMM Coupe
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Tack för svaren!
Blev en Coupé 2,8-99 med 6000mil på mätaren till riktigt bra pengar.
Fick bra betalt för Roadstern i inbyte som gjorde att det blev svårt att låta bli.
Har alltid haft motorcykel som sommarnöje och då alltid sporthojar och en något haltande jämförelse så ger Roadstern mer känsla av glidarhoj medans Coupén känns sportigare och tightare i chassi.
Optimalt hade en M-Coupé varit mumma men varken ekonomi eller tillgång av objekt inom ramen tillåter detta så en "vanlig" Coupé får räcka tills vidare.
MVH/Evotek

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

För vissa, som tex mig är en sportbil med tak helt otänkbart. Jag åker hellre Miata än M coupe. Men det är så klart en fråga om tycke och smak. Gillar man att åka taklöst ska man absolut göra det. Tycker man inte så mkt om det ska man köpa en coupe, så slipper vi se en ytterligare en cab komma åkandes med taket uppfällt för jämnan......
Visa användare
78
Matthew z3M
Z3 M Coupé
Vill du ha en sportbil så köper du en M Coupé... Vill du ha en glidarbil med gött mos så köper du en M Roadster..

M Power!!!
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
Gratulerar!
Var det den blåa som var till salu i Helsingborg för 164.000:- eller nåt liknande?
Lars...
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Det stämmer bra Westis!
Priset var 164500:- vid renköp och 174500:- vid inbyte.
Jag betalade betydligt mindre än så samt fick åtgärdat en del brister.
Nybesiktigad med 12 mån full garanti på allt utom slitdelar.
MVH/

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.