AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
745

Hjälp kylar problem

Jo
2
Jonas7878
325i-1992
Hej jag har en 325i som jag tvättade och fick vatten i styrboxen härom dagen, han gick på fyra cylindrar och blev överhetted så jag lät bilen stå i två dagar och nu går han som vanligt men när jag kör den blir den överhettad igen så jag bytte termostat och har försökt lufta kylaren. En vän sa att det finns två stycken luftningsskruvar jag ser bara en och det går inte att få det bra och han blir bara överhettad vad ska jag göra om det finns någon som vet vad jag ska göra hör gärna av er mvh Jonas
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
handpumpa på slangarna så att vattnet går runt så luftas systemet. inte så att elfläkten slutat funka? min har visst gjort det så när jag gjorde ringar precis så kokade den somfan.. hoppas toppen klarade sig.. skickade iaf en kylarslang åt helvete. blev hål i den så får köpa mig en ny,.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
När din bil gick varm, hur varm gick den och hur länge?

Termostaten brukar inte vara boven då bilen går för varm, den brukar vara felet då bilen går för kall.

Din bil har bara 1 luftningsskruv så vitt jag vet, den vid expansionskärlet. Kollat oljan & vattnet? Har du kollat nivån på kylarvätska då bilen varit helt kall? Finns ett streck på expansionkärlet. Det gäller för kall motor.

Jo
2
Jonas7878
325i-1992
Jag har handpumpat hela systemet flera ggr ,fyllt på vatten men inget hjälper. Elfläkten går hela tiden så den är bra men kan vttenpumpen gått sönder ?
E3
1.828
E36
USA bilar
Visst kan pumpen pajat, rätt vanligt på dessa att pumphjulet lossnar från axeln
ca 500:- för en ny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.