|
|
|
|---|---|
Jocke_535 |
jag har en 535-88, 13500 ärliga mil, nylackad i vintras, all utrustning, all el, skinn, 18" rondell 58 10"bak 8,5" fram. sänkt. Motor: AC Schnitzer trimmad. Luftfilter, trimcam, triminsprutare, extraktorgrenrör, racingcat, JT 2X2,5, chip. Bränsleledningarna bytta, nya bromsrör, alla dåliga stag och bussningar bytta, motorn rev jag ner i vintras och servade, Växellådan bytte jag alla syncringar och lager på. Så allt är i toppskick. |
|
Jag sålde en 535 -88 Hartgetrimmad i somras med 17" y-fälgar och nya däck. Min hade nästan all utrustning utom skinn, men lacken var inte perfekt... Bilen hade gått 24000 mil och motor och låda hade gått 14000 mil. Nyvärdet på motor, låda och fälgar var ca 80.000:- Jag fick 58.000:- för min bil, men det verkar som din är i bättre skick än vad min var så du kanske kan få ut mer... Min gjorde 0-100 km/h på ungefär 6,5s så den gick bra =) //Daniel |
|
Jocke_535 |
Jaja... Jag hade hoppats få ut över 65 i alla fall... Jag har ju lagt ner över 30000 på bilen och gjort allt arbete själv... Polarn har en saab 9000sci aero med 260 hk i, och den lyskades jag ta... Och orginal med 225hk gör den 0-100 på 6,7... Men jag vet inte hur snabb min är... Skulle gissa på en 6,2-6,4.... Men va fan... 6,5 är ju mer än godkännt.... |
|
Det man får ha i åtanke är att man kan ju få en fin M5:a -89 för 70-80' och vad väljer man en trimmad 535 eller en M5:a. Valet är ju enkelt... //Daniel |
|
Jocke_535 |
Jag tror att man oxå får ha i åtanke hur mycket bilen har gått, hur mycket man har vårdat både bilen och motorn. det finns ju dem som lägger ner lika mycket tid på att meka och hålla bilen i trim som att köra den. Visst ska man bli rädd när man öppnar motorhuven, men inte för att det ser ut som fan. När man öppnar huven så ska det vara puts & stuts på allt... |
|
Jo, vi kan nog komma överens om att de fina bilarna ska kosta mer än de risiga. Men faktum är oxå att de "äkta" ska kosta mer än de "falska", Alltså till exempel en äkta M5, ska givetvis kosta mer än en M5-replika... En riktig M5;a är ju handbyggd, tog 6 veckor att bygga varje bil! Jag har själv haft både vanlig trimmad 5-serie och en äkta M5 och även om den trimmade gick bra, så är det så pass stor skillnad i bil att det knappt går att jämföra... Bilens känsla är annorlunda och detaljkvaliteten är inte den samma på en vanlig 5-serie som på en M-bil... //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.