AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.029

BMW i Solna kan inte hjälpa mig med backspegelglas till E38!?

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Som jag skrev i en annan tråd så snodde någon mitt backspegelglas på förarsidan.
Jag beställde nytt glas och fick ett med automatisk avbländning som jag inte har på min bil. Men fästet på spegeln passar den har fyra piggar som skall passas in och en liten ring som skall vridas några millimeter för att låsa glaset.
Jag beställde en annan spegel som enbart har uppvärmning och den anlände. Men då ser jag på fästet på glaset att det är en ring bestående av plasthullingar, mao så passar den inte på min spegelmotor.

Glas med enbart uppvärmning kostar ca 500:- men glas med avbländning kostar 3181:-.
enligt BMW i Solna så finns det enbart dessa två typer av glas med dessa fästen. Och jag fick finna mig i att köpa ett glas med avbländning trots att jag inte har den funktionen.

Jag behöver ett glas med bara värme men med 4 piggar och en liten vrid-ring. Men enligt BMW i Solna så finns det inte????

Det kan väl inte vara meningen att man måste köpa avbländningsbart glas till sin 750 (97:a), trots att funktionen inte finns.....
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du artikelnummer på de glasen de tycker att du ska ha?

Denna bör passa 51 16 8 165 112: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jag tog inte artickelnummren av BMW men det skall jag ordna. Tar med mig artickelnummret som du get mig här. Tackar så länge.
HZRobban
Ring runt till olika BMW... Finns ju i danderyd oxå, inte så långt från dig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.