|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ingen komfortfunktion i min bil, och jag får olika svar beroende vilken BMW handlare jag frågar. Skulle någon som har en likadan bil med komfortfunktion på elhissar och taklucka kunna göra mig en björntjänst. Under baksätet sitter två moduler på vänster sida, på den ena står det GM 6135 . ... ... Kan någon kolla vilket serienummer som gäller. Modulen har 4st små socklar när man tar bort den och kollar. Komfortfunktionen är när man kan öppna/stänga elhissar/lucka utan att behöva hålla i knappen i bilen hela tiden. Tackar allra ödmjukast i förhand. /Sven | |
HZRobban |
Hej Har min 740 IAL -95 här på gotland nu under semestern... Men jag kan kolla upp åt dig när jag kommer hem vad det är som sitter där! Ska endå göra rent returventilen för soppan samtidigt! Mvh Robban |
|
Tack Robban men är inte säker på att E38 och E32 har samma grejer. /Sven |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Har du kört alla funktioner "fullt ut"? Om man har haft batteriet ute eller det har laddat ur måste man köra varje funktion (alla fönster + lucka) till sina ändlägen för att komfortfunktionen ska fungera. Ifall takluckan strular med att öppna alls, så brukar den ha en "nollställningsfunktion", om man håller knappen intryckt i botten ca: 10 sekunder. Du bör ha komfortfunktionen även på din bil. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Jag har ingen komfortfunktion i min bil. Det är därför det skulle vara bra om någon med likadan bil kollade under baksätet och avläste modulnumret som börjar på GM6135, för att jag kan vara 100% att få rätt modul när jag letar och beställer på nätet. Den modul som sitter idag har 4st kontakter som syns när man lyfter på modulen. (Har försökt skicka länk från datorn men misslyckats). | |
|
En annan metod är att söka reda på rätt modul via reg.nr på en exakt likadan 740 -93 med komfortfunktion. Kanske någon kan maila mig sitt reg.nr så kan jag lösa problemet på det viset. /Sven |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.