|
|
|
|---|---|
|
hur tonar man baklyktona så dem blir svarta? Razvan här på forumet har gjort så och undrar hur man gör? om man kan göra det själv eller om man kan lämna in dem? Blir det lagligt och går det igenom besiktningen? något annat man bör veta? någon som gjort detta?? Mvh: Jimmy | |
| ska väll finnas ngn spray att köpa ? .. eller kanske ngn färg att måla på.. så länge de lyser rött gult o vitt så borde det väll vara okej? .. ring besiktningen och fråga.. eller så inhandlar du ett till par lyktor på skroten.. och använder ett par inför bes. och ett par när du bara åker runt :) | |
|
jo det är sant. Men ska man lägga toningen på utsidan? Någon som vet? |
|
|
Finns att köpa på t.ex mekonomen, färgen sprayas på utsidan av glaset har själv tonat bakljus och man får vara försiktig när man lägger på för det blir lätt för mörkt om man nu inte gillar det vill säga. Två tunna spray lager räckte för bakljusen så att jag skulle bli nöjd. mvh |
|
|
Finns ju svart-tonade baklysen att köpa oxå. // M.v.h. Daniel |
|
|
Det är inte lagligt och det ska inte bli godkänt vid en kontrollbesiktning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| det är säkert inte lagligt men jag har ett antal polare som har "rökfärgade" lysen, dvs inte så mkt tonat och ingen av dem hade något problem med varken besiktningen eller polisen. | |
|
Tonar man dom lätt ska de inte vara några strörre problem (även fast de inte ska gå igenom),hade tex kolsvarta blinkers fram/sida + lätt bak på en av mina e30:is..gick igenom! Vet även massor som fått igenom de,men då med lätt toning så färg fortfarande syns... Bästa är ju alltid att ha ett extra par om dom nu skulle slå ner på dom,för tinner kan de bli lite fula märken när man skrapar. Skulle aldrig gå å köpa ett par röktonade,helt sjuka priser på dom.. Är jättelätt att få bra resultat med sån där spray-toning,typ runt 4-5 lager så blir de fint,knappt svarta.. Dutta: 2 lager? kan ju knappt synts nåt alls...? |
|
|
Haas>> Skulle hotta upp vår andra bil för den hade väldigt vita blinkers, backglas bak.Sprayade på två tunna lager, färgen jag fick tag på mörkade effektivt, sen var jag bara ute efter lätt röktoning. mvh |
|
|
Okej..men vilken färg använde du då? Använde den färgen från Auto-K som bla säljs på mekonomen..där behövs mer än 2 lager. |
|
| har ni några bilder på hur det blir? dem blir väll inte matta på utsidan? | |
|
Har tyvärr inga bilder just nu.. Jo,dom kan bli rätt matta å knottriga om sprayar fel. Man måste stå i ett helt blåsfritt utrymme,och när man spryar får de inte bli för stor dimma av strålen,då blir den lätt matt å knottrig.. Man ska ha så rak stråle som möjligt ner på ytan,men absolut inte för nära för då kan de lätt bli rinningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.