|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har läst lite inlägg ang BM54 och har några frågor som jag hoppas ni kan svara på. Jag har idag en E39 -03/03 med en Business cd/radio. Har läst lite om att koppla en cd-växlare med mp3 stöd till denna till mitt fördragna växlarkablage. Detta ska gå utan problem säger dom. Doxk kommer jag inte få någon visning av taggar om jag inte byter till en BM54. Byter man till en sådan rakt av i min bil eller? Vad heter den stereomodellen jag har idag? Byter man isåfall hela "displayenheten/huvudenheten" (antar att den inte heter så egentligen...) tillsammans med cdläsaren eller kommer läsaren att sitta kvar? Vid ett byte skulle man kunna spela mp3 skivor direkt utan att köpa till den nya växlaren med MP3 stöd? Många frågor blev det men hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med det. Har sökt på forumet innan och letat med då mest fått råd om vart man kan handla grejerna. Tack för det förresten! /Evil_Stewe | |
|
Jag kan inte svara på allt men jag kan försöka svara på en del: 1) Ja, du ska kunna byta rakt av. 2) Nej, du byter inte huvudenheten. Själva radion är en liten låda som sitter gömd där bak p.s.s. CD-växlare, navigator och dylikt. 3) Ja, du behöver en CD-växlare med MP3-stöd också. 4) Den gamla radion heter BM24 (tror jag). Jag kan inte svara på vad som händer med din singel-CD fram om du kopplar in en MP3-växlare. Dock är jag väldigt nyfiken :) Wilhelm Svenselius |
|
|
DOH!!! Kan Cdn sluta funka... hmm det var inte så jag hade tänkt. Växlaren skulle ju bli ett komplement. Hoppas att det är så att båda kommer funka. Jag kommer nog ev börja med att beställa en växlare från [Länk /Evil_Stewe |
|
| Du måste få tag i "nya" BM54 med mp3 stöd då den gamla(som du nu troligtvis har) inte klarar ID3 taggar , BM24 satt i E39 tom -01. | |
|
Så jag har troligtvis den gamla modellen av BM54an då eller om jag har har fattat rätt eller? Vart sitter den så man kan rota fram den och kolla lite. Det vore ju praktiskt om man såg vart man var och bläddra så man slipper gissa. Fast det drar ju gärna iväg om man ska slå till på en sådan också. Är det bättre att köra med Ipodlösning eller? Inte lika kul kanske men det bör väl vara billigare. Har ni koll på vad en sådan installation skulle gå till? Skulle man isåfall få taggarna visade? /Evil_Stewe |
|
|
Om du kör ipod är det IceLink som gäller och ja då visas id-taggarna , såg nu att du inte har bordmonitor och då har du varken bm24 eller bm54 då dessa endast sitter i bilar med navi och bordmonitor. Jag skulle tro att det är en sådan här du är ute efter= Länk men om den visar id-taggar vet jag inte men den kan också styra en växlare. |
|
|
Hmm, skulle det gå att byta den rakt av mot min nuvarande cdspelare då? Behöver man göra någon annan konfigurering eller fattar den ihop med de andra grejerna att den ska spela upp MP3orna? Då verkar ju det vara ett mkt bra alternativ. Jäkligt schysst att leta reda på den! Visste inte ens att det fanns. /Evil_Stewe |
|
|
Evil_Stewe: Du kan bortse ifrån i princip allt jag skrev då jag missade att du hade Business-systemet. Jag trodde det var Professional. Tydligen är de inte så värst lika. Sorry för ev. förvirring. Wilhelm Svenselius |
|
| Den skall vara plug n play enl annonsören iallefall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.