|
|
|
|---|---|
|
Har orginal fabrikstonade bakrutor på min BMW. Frågan är vilken toning som passar bäst på fram rutorna. Dvs vilken styrka på toningen. Om det ska vara samma som bak eller lite ljusare. Isåfall vilken?? Någon som vet? Mvh Daniel | |
| Det beror väl på om du vill köra lagligt eller inte... | |
| På framrutorna kan du inte sätta nån film alls ur laglig synvinkel eftersom ljusinsläppet blir för litet. | |
|
Ok. men om man bortser från det. /Daniel |
|
| har för mig att man får ha 10-20% toning på framrutorna.. men jag vet inte? .. är det noll tolerans på framrutorna alltså? | |
|
men vilken skulle vara snyggast tillsammans med orginaltoningen?? /Daniel |
|
|
zzzoder: Det stämmer att du får ha viss toning på framrutorna men det har du ju också redan som standard. Och ligger du nära gränsen med standardrutorna så är det inte mycket man kan klistra på som håller dig på rätt sida om gränsen. En besiktningsman sa lite på skämt att det räcker med att sätta gladpack på insidan för att komma över gränsen. ___ //Ulf |
|
|
Jo men jag undrar bara vilken toning man skulle ha haft om det vore lagligt? /D |
|
|
Länk Jesperado har nog mera ingående fakta. mvh |
|
|
Gammalt kärt ämne det här, men vi kan ta det lite kort igen. Det är tillåtet att sätta film på de främre sidorutorna så länge ljusgenomsläppet inte understiger 70%. Det finns såvitt jag vet ingen film som uppfyller detta krav, redan med en helt transparent film blir ljusgenomsläppet för litet. Hade inte denna lagen funnite hade jag tyckt det varit snyggast med samma färg runtom... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
OK, men någon som vet vilken färg orginaltoningen är på bmw?? /Daniel |
|
|
MrDiesel: Åk till en firma som tonar så ser de vilken film de ska välja för att det ska vara lika som bak. Jag la på toning på framrutorna (hade redan på de tre bakre) nu i våras hos Solfilmsmontören i Helsingborg och det blev grymtt snyggt. Jag valde att lägga en nyans ljusare än vad som fanns på sidobakrutorna, i mitt fall näst ljusaste, nu smälter det ihop snyggt samtidigt som man ser hur bra som helst ut innifrån. Och andra bilister ser även hyffsat bra in i bilen. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.