|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja ha en rättvis värdering på en Z3 Coupé 2.8. 2.8a Coupén började väl tillverkas som 99års modell. Denna är en tidig som har blivit en 98 i sverige. Den är intagen av Sportwagen i Kristianstad från BMW i tyskland. En ägare i tyskland och en äldre herre i sverige som jag ska handla av. Bilen har rullat 5.100 fullservade mil. Silvermetallic. Svart skinn, AC, datorn, ACS, 17" Radial med nya däck. Mycket fräsch bil förutom att det behövs nya bromsar fram då dem helt enkelt har bromsats för lite med. Vad tycker ni är ett rimligt pris? /Per | |
|
z3 coupé är en läcker och sällsynt juvel som det nästan är dagsnoteringar på i likhet med färska skaldjur från Västkusten. Skulle gissa runt 200 000 men det är sannolikt beroende på vädret den dagen och om du får tag i rätt spekulant. z3 coupén är en bil som många rynkar på näsan åt men som entusiasterna älskar. Ta tid på dig att hitta en värdig köpare. /330 som var SÅ nära att köpa en 3 Coupé i stället. |
|
|
Tack för ditt svar! Jag ska inte sälja, jag ska köpa! Jag vet att många hatar den. Men jag fullkomligt älskar bilen! /Per |
|
|
min gissning är väl att priset rasar iväg uppåt ju närmare sommar vi kommer - när jag köpte för ganska snart ett år sedan var de uppe runt 250' ... och nya bromsar fram lär väl inte rasa iväg på 50 loppor, hoppas jag... =c) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Ja det är sant att dem blir dyrare när vädret blir bättre. Nya bromsar med klossar ger jag 3000:- men då är det tarox bromsar och inte original. Det jobbiga är att jag inte får hämta den inna påskhelgen...ahhh...längtar!!!! |
|
|
OK, läste ditt inlägg lite slarvigt. Lycka till med köpet och ta det vackert på vårvägarna. Lättare sagt än gjort i en sån fin bil. |
|
|
Zodiaken! Varför köpte du M3 an och byggde om den för att nu sälja den innan bansäsongen börjat? Nyfiken.. Mr C |
|
|
Vad vi pratat om nu är världens mest impulsiva man. Jag har alltid varit sugen på att göra ett riktigt bygge av en M3 E30 och i höstas slog jag till och började. Att jag säljer beror på olika osaker. Sug efter nyare bil. Sen tycker jag det är mkt pengar att ha stående och bara köra ca 500 mil per år. Nu köpte en kompis bilen av mig och det är kul så man får åka med lite skruva lite med den åt han. Har inget med bilen i sig att göra alltså. Underbar bil i övrigt! /Per |
|
|
zodiak: du får se fram emot att susa fram på soltorra vägar under påskhelgen då :-) jag har precis satt på sommarpuckarna - vilket lyft!! pärlan bara tigger om att bli gasad =c) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Kanske uttryckte mig lite fel. Jag menar att jag inte får hämta den föränns efter påskhelgen! Hade sett fram emot en heldag hos rekondaren under påskhelgen annars! /Per |
|
|
ewwww mer väntan? lider med dig... mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
ja det är mycket tragiskt =( Får nog bli att ta ledigt tisdag/onsdag efter påsk och bara köra med den =) hehe.... Kanske vi syns på ngn Sportclub träff i sommar? Ska du till Knutstorp den 28e April? Hör gärna av dig per mail, jag har lite specifika Coupé frågor. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.