AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
720

Färdator död efter inbrott!

tr
5
tristan2
540iA -95
Tjenare!!Äger en 540-95:a.Har ett problem med min stora färdator samt den uppe i instrumentet.Dem är helt döda.Hade inbrott i bilen och dem lyckade mejsla sönder min färdator i mittkonslen.Köpte en beg. på skroten men den vart helt död efter jag mont. den.Samtliga säkringar är hela,har lossat minuspolen på batteriet men icke.Testade färddatorn i polarens 540 touring och då fungerade den mm.mm.!!Stereon fick dem med sig under inbrottet undrar om den lirar ihop med färdatorn på något sätt samt att jag har en grå kabel lös ensam bredvid stereokablget som det ej är någon spänning i..
Vad kan det vara!!?? tacksam för svar

Mvh Tristan

tr
5
tristan2
540iA -95
Undrar om det finns någon styrenhet som styr färddatorerna..!?
Tacksam för svar!

Mvh Tristan

tr
5
tristan2
540iA -95
Ingen som vet något vad det kan vara som spökar!!!??
Är mycket tacksam för bra tips..!!

Mvh Tristan

Pe
130
Peteess
520i -88
Hade du ingen försäkring??
tr
5
tristan2
540iA -95
Ingen som har nått BÄTTRE tips..!!

Mvh Tristan

Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Kolla så att kontakten inte sitter snett i ramen, den sitter "bara" fast knäppt med plast flärpar. Du kan även testa att ta loss kontakten för att koppla den direkt till datorn. lycka till!
Sm
148
Smerto
530IA M -01 E39
VW Bubbla 1303s 1600cc -74
Den gråa kabel kan kanske vara en jord (minus) skall den sitta till färddatorn så är det säkert därför den inte funkar. Men jag är ju inte säker, bara ett tips.
tr
5
tristan2
540iA -95
Testade att lossa kontakten ifrån ramen för att sätta dit enbart kontaktstycket i färddatorn men icke ,ingen skillnad ,fortfarande inget liv i färddatorn samma men den grå kabeln,testade att jorda den men inget liv där heller..

Tackar för tipsen gubbar,mer tips hade varit grymt..!!

Mvh Tristan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.