|
|
|
|---|---|
|
Såg häromdagen ett "portabelt" garage på en villatomt jag körde förbi. Såg ut som ett upp/nermonterbart "tält" som de hade bilen i. Såg dock relativt stabilt och "seriöst" ut. Har sökt på nätet efter något företag som säljer liknande. Någon som vet var man kan hitta information om dessa? Känns som ett intressant alternativ för mig vintertid då jag ej har garage/carport på tomten än på några år... Tacksam för tips. | |
|
Länk |
|
|
Hehe, där ser man. tack för snabbt svar. Tror faktiskt att det var precis ett sådant jag såg. Perfekt! |
|
|
Kanonlänk! De där tälten är kanon, han som jag köpte bilen av hade den alltid (under sommaren) i ett sånt tält för att undvika allt damm som grusvägen bredvid gav. Funderar själv på ett sånt som vinterförvaring... fast inomhus då. |
|
|
Intressant, jag har själv funderat på nåt liknande till min veteranbil (MB250C-70) som jag inte har någonstans att göra av. BMW CS #5206 |
|
| Någon som vet vad "jordspett" och "jordankare" är? Tydligen förtöjer man garaget i marken med dessa... | |
| Mycket bra länk!! tack Jan Ek | |
| "jordspett" och "jordankare" = tältpinnar modell jätestörre | |
| skall naturligtvis vara jättestöre!!!! ;-) | |
| eller kanske t.o.m. jättestora :) | |
|
Frågan är om jättestörre är större an jättestora? :-) Från det ena till det andra: Behöver man bygglov för att sätta upp tältet för bilen? |
|
|
Generellt sett ja. Kolla i detaljplanen för ditt område, där brukar antalet byggnader som man får ställa upp på tomten regleras och vilka mått dom får hålla. Är tältet på under 10kvm kan man nog smyga in det som friggebod, men då är det nog svårt att få plats med bilen också. :) |
|
|
Om du fixar hjul (låsbara förstås=)) på den så behövs inget bygglov om du bor utanför detaljplanerat område. Om du däremot har en liten tomt inom detaljplan inklämd mellan många andra tomter + avogt inställda grannar så kan du räkna med problem däremot. Då skulle jag kolla med kommunen först. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.