|
|
|
|---|---|
|
Höger stötdämpare fram läcker plus att fjädern har "säckat ihop". BMW vill ha 6000:- för nya stötdämpare och fjädrar fram. Hur blir det om jag bara byter fram och inte bak? Kommer bilen att kännas tung i baken? Ska man satsa på ett Sachs Performance set istället för 9500:- och få en lite roligare bil? Bilen har standardschassi nu. (523iAT -99 som rullat 21000 mil) | |
|
Jag tycker absolut att du ska satsa på Sachs Performance. Är helt övertygad om att du blir nöjd :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ja, det blir nog så.. Behöver man byta något annat när man byter till ett Performance set? Jag vet att jag måste köpa damasker separat för det ingår inte, men är det något annat som behövs? |
|
|
Kan vara en god idé att byta fjäderbenslagringarna också, samt om du vet att du har någon bussning i framvagnen som är på väg att ge upp. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ska man byta genomslagsgummi? Är det speciella när man sänker eller är det samma som original? |
|
|
Genomslagsgummina skall följa med i Performance- satsen, har jag bestämt för mig! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ok! Jag tackar för tipsen! Mvh//Anders |
|
|
Jag vill nog rekommendera att du gör en hjul-inställning efter avslutad operation på din bil, det lönar sig i längden. /Ma |
|
| Ursäkta , det skulle vara /Mats | |
| Ja, en hjul-inställning har jag räknat med också.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.