|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| trode faktist bilen också var i ett fint skick men som sagt vissa utalr sig utan att veta nånting...... | |
|
Joakim1972Nil: Du skriver att "historiken är bra" - det är väl precis vad den inte är på just denna bil. |
|
|
Grandy: Det beror ju lite på vad man har för krav. Det är inte en bil som har körts utav Greta 70 år på Djursholm. Bilen är direktimporterad från tyskland och det är inget konstigt med det. Merparten av alla begagnade BMW i Sverige idag är ju importerade. Bilen har varit stulen och återfunnen. Detta är väl kanske inte en optimal historik då man inte vet vad som hänt med bilen under den resan. Förmodligen så har ingenting inträffat med tanke på att bilen inte varit krockad eller något sådant. Detta kan man lätt se om den är omlackerad tex. Serviceboken är stämplad hos BMW. Att den var stulen gör ju bara att bilen kan gå billigare vid försäljningen. Så för mig är det snarare en fördel. En sådan bil i det skicket bör ligga på kring 400 000:-. Denna ligger på 365000:-. |
|
|
Joakim1972Nil: Jo jo självklart behöver inte en stöld påverka bilens skick, men som du själv säger i ditt senare inlägg är det inte en optimal historia. Du kanske också får räkna med ett lägre försäljningspris den gången du säljer. |
|
|
"Att den har varit stulen gör ju bara att priset blir bättre." Det är ju också ett sätt att resonera... E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Grandy: Jo, jag köper vad som sägs. Det kan leda till ett sämre pris vid en eventuell försäljning senare. Men samtidigt så pratar vi om en bil som bara ett visst antal har råd att köpa. Då anser jag att man ska åka och kolla på bilen noga innan man bestämmer sig för att göra affär. Jag försöker inte att gå emot er på något vis utan bara ifrågasätta hur man kan utala sig som ni gör om en bil som i verkligheten kan jämföras med en mer eller mindre ny bil. Anders S. Missförstå mig rätt när jag skriver så. Priset som säljaren begär i annonsen är enligt mig ett ganska lågt pris om man jämför med andra 03:or med samma utrustning. Anledninggen till detta kan kanske vara att bilen har varit stulen. |
|
| Joakim, man skulle nästan kunna tro att du äger den omtalade cabben ;) | |
|
Fartglad: Nej, tyvärr så är det inte så. Inte ännu iaf ;-) Som sagt så ´är jag ute efter SMGII lådan för den är UNDERBAR. Sen är jag inte så förtjust i att det är telefon i mittkonsolen. Den har jag ingen användning för. Men annars hade bilen varit ett hett ämne för mig. |
|
| varör känns det som att, varje gågn nån frågar här på autopower om man ska köpa denna bil eller så, så är det aldrig nån som säger nåt positivt utan man får alltid svar som, den är milskruvad o hit o dit, mvh | |
|
Avundssjuka..... MK1 |
|
| Avundsjuka i vissa fall, i många andra fall skulle jag vilja tro att folk bryr sig... | |
| ja inte i allafall men många... men som sagt till bilen jag tror ändå den skulle va värd att titta på och sedan göra en ordentlig genomgång innan ett ev köp men för min del så är jag nöjd med min SL då jag hade en M3 coupe innan phenixgul 03:a skulle va kul och se om ngn hade den här inne på forumet... | |
| Det är nog en bra kombination av avundsjuka och i vissa fall folk som kanske engagerar sig pga deras kunnande. Problemet är att man inte riktigt har koll på vilken som är vad...?? | |
|
Många är kallade, få äro utvalda. Disskusion är alltid nyttigt men i slutänden så ska någon köpa objektet och då ligger ju avgörandet där, på forumet kan man ta del av andras mindre lyckade affärer och ha dom i bagaget när man värderar bilen själv. Det har mer med sakkunskap att göra än avundsjuka. Det är fritt att ta åt sig av kritiken på ett objekt och när kritiken tenderar att för den tilltänkte köparen gå emot dennes uppfattning så hamnar plötsligt debatten på ett personligt och känslomässigt plan. Vetenskap är facit. Om man bara vill ha medhåll får man vända sig till klubben för inbördes beundran och jag tror faktiskt inte att det finns någon sån här på forumet. |
|
|
Om jag ska köpa en viss bil vill jag gärna att folk hjälper mig att lyfta upp nackdelar eller tveksamheter hos just den bilen/modellen. Om de gör det av välvilja eller avundsjuka kan nog variera och spelar mindre roll för mig. Sen tar jag sjäv ställning till om det är nåt större problem för mig eller inte. Fördelarna med bilen hjälper oftast gärna säljaren till att lyfta fram ;) Sen det alltid trevligt att få gratulationer och lyckönskningar när affären väl är genomförd. Racerbilen: Länk |
|
| Hej ops var o tittade på den här bilen i Tingsryd häromdan hos en bilhandlare.. lite väl DYR kan tyckas men roligt ändå med ett sånt här forum där man kan få lite info om bilar:) hi hi | |
| Håller med. Dem kan sänka den lite. Var ju billigare på annonen tidigare. Kanske kan pruta rätt bra? | |
|
Nu är den till salu i Lidköping för 139000 mätarställning ca 18000. Är den tidigare historiken något man borde oroa sig för idag 10 år senare ? Länk |
|
|
Den verkar ju ok på pappret.=) Stulen Ej rapporterad stulen 2006-07-05 29 520 Till salu på KVD Kvarndammen AB www.kvd.se 2005-07-15 Bilrutorna är stöldskyddsmärkta med bilens registreringsnummer. |
|
|
Mer än OK på/i pappren, kanske? Kolla in de senaste servicestämplarna! 2014 och 2015, båda har insp.II ikryssade! Med 300 mils mellanrum, en anings överservad, om det stämmer, kan jag tycka em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.