AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
456

540 dåliga bilar = låga priser ?

Hej
Funderar på att sälja min 540 men är lite tveksam till prisbilden just nu (men den lär ju inte bli bättre).

Man ser många som säljer sina 540 för runt 70 000 och jag undrar hur det är ställt med dessa bilar.....

Min egen är årsmodell -95, importerad 2000, en ägare i tyskland (jag har ALLA papper och ALLA nycklar), serviceboken är stämplad på samma firma (i tyskland) fram till jag fick bilen. Jag är enda ägaren i Sverige.

Bilen har gått 11500 mil och är nyfräch

Skulle jag bara få runt 70000 om jag säljer, detta vill jag inte tro på......

Jag gav 140000 för två år sedan och räknar med att kunna få tillbaka minst 100000.

Vad tror ni om detta ? Hur mycket skiljer det på ett fint och ett mindre fint exemplar ?
Är det att rekommendera at själv göra ett M-test innan jag försöker sälja ?

/Anders

se
50
seve
Z3 M Coupé
Hej.
Min kompis köpte en importerad 540touring -96 12700mil för 100 000:- av sin chef vilket jag tyckte var jävligt mycket bil för pengarna.
Så har du alla intyg osv.
Och bilen är fin tror jag du kan få nära 100 000:- för den om en köpare som söker fin bil hellre än bara billig dyker upp.

VTR SP-1 -00 när jag vill leka på 2 hjul eller 1.
Jag tror att du får betydligt mer än 70' för din bil, det är ju 93or som kostar runt 70'. Tror att det hade varit en liten fördel om du hade haft en manuell som verkar vara efterfrågad. Jag tror att du kommer att få 90-100' om den har skinn, AC, farth och är i bra skick och endast 11500 ärliga mil. Kanske kan du tom få mer av rätt köpare. Önskar dig lycka till med din försäljning!

/Simon
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vad är bra skick egentligen?! Att lacka om motorhuven och totalreconda resten av bilen, kan nästan vilken bil som helst bli i bra skick (så länge inredningen är hel dvs.)
Och det är inte stora pengar det handlar om...typ 4-6000.

Jag tycker att det viktigaste är det maskinella konditionet (motor/låda/hjulupphängningar). Det yttre går lätt att fixa upp.
Mvh
Marin
Mycket bra sagt Marin !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.