|
|
|
|---|---|
| har 235 45 17 runt om nu , och här om da´n fick jag punka på vänster framdäck .... har ett reservdäck som är 235 60 16 som jag satte dit för att ta mig till däckverkstan .. döm om min förvåning när jag trodde aut-lådan hadde pajat också = hjärtattack : / den växlade bara upp till trean sen hände det inte ett skit....... efter 12 stön å 13 telesamtal så visar det sig att bilen känner tydligen av om det e olika typer av däck på ..så när jag satte tillbaka det gamla så fungerade det perf igen .. : ) //bosse | |
|
235/45-17 är för litet för E38. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Som ErikW säger så är 235/45 för litet för en 17" på en E38. Du bör nog ha 235/55-17 istället för att komma närmare originalmåttet. Rätta mig om jag har fel, men blir inte mätarhastigheten högre än den faktiska hastigheten om man kör med hjul med mindre omkrets? Eller känner datorn av det på något sätt? |
|
| litet eller stort !! i vilket fall som helst så har jag 235 45 17 å det funkar perfa ... förutom reservdäcket : ) :/ | |
| å på ac snittser hehe stava | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.