|
|
|
|---|---|
|
Håller på med en M3 3.0 turbo med smt6 monterat, ska mappa nu men behöver hjälp med inställningarna av tändpuls och liknande för varven stämmer ej mellan varvräknaren och smt6:an! Nån som kan hjälpa till lite? =) eller är det någon som har en fil till smt6 som passar m3 3.0 turbo? | |
| ingen? | |
|
Skulle rekomendera dig att mappa in via en MAP sensor som du kopplar in i 1*16mappen "Aeng temp", då får du progressivt bränsle gentemot trycket i insuget. Denna mapp är en multippel på värdena i analog map. MVH/M Länk |
|
|
låter som du har fel i global settings, är det stora fel? Annars kan du kalibrera värdena för mapparna i >Scale settings >>RPM Länk |
|
|
Vet inte exakt hur man skall ställa tändningen, tror det hänger på det! Teeth per turn och teeth per firing samt vilken mode man skall köra på? |
|
|
Tändning? nu hänger jag inte med. har du version 2.6.11 av windows programmet till smt6 så kan du ladda in kopplingsschema och där har du m3 3,0, sedan kan du ladda in global settings från schemat, det fixar inte alla global settings men det fixar missing tooth teeth / turn mfl. pricka i antal cylindrar 6 mm |
|
| har SMT6-D och kör med senaste etapp versionen, skall kolla om det finns med där då.. | |
| hmm, hade missat det helt, nu fick jag ordning på det, "bara" mappningen kvar nu då=) | |
| hej nån som har en map å dela me sig,, | |
|
Hur bra går de att köra å mappa med smt6? åker själv m3turbo. med org Styrsystem, eller någon som har fixat fram chip med ca 0.7 i ladd å kompsänkt? Maila Gärna mig. Stoffe_83@hotmail.com |
|
|
enda jag vet som gjort det var en som kallade sig estorilmongo eller liknande här på forumet. Har för mig att han körde med väldans mycket större spridare, så det var väl lite problematiskt att få det att lira utan att bli lite grovmappat vad jag föstod. Använder man för stora spridare kan det vara svårt att justera ner bränslemängden utan last, men det finns även möjlighet till att sätta på extraspridare vilket kan göra det lättare att få till det bra. Ett tips är att använda a_eng temp mappen som är en multippel på värdena i analog zero, (där kopplar man lämpligtvis in signal från mappsensor istället). Men visst är det knöligt, mest för att allt är i volt. |
|
|
ett hett tips, investera i ett ordentligt sprut, SMT6 har väl väldigt många haft problem med, spec med sånna effektstinna projekt som en m3 motor med turbo.. ett VEMS sprut är fasikens mkt bättre och inte så sinnessjukt dyrt. /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.