AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.219

Ska jag ta med min bil från USA

2
Sövdoktorn
X5 3.0i -06
Ska flytta hem till Stockholm från Boston. Min X5 3.0i är ett år gammal och har gått 2000 mil. Den är utrustad med navigation, comfort elstolar med minne, läderklädsel, parkeringsassist, automatlåda, iPod-adapter, adaptativa xenonstrålkastare, moonroof. Jag skulle få vid pass 37 000 dollar för den här vilket är 270 000 kronor. Frakt går på 15 000 ungefär. Så värst bensinsnål är den ju inte. Skulle nog behålla bilen i åtskilliga år. Vad tycks?

Klarar den kraven för flyttgods? Gör den det skulle jag utan tvekan ta in den.

Mvh Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med, den för tillfället låga dollarkursen gör ju det till en bra affär oavsett om du säljer bilen när du flyttat hem eller du kör den ett par år. Vet inte vad en motsvarande kostar i Sverige men det är garanterat en bra bit mer än 285'.

___
//Ulf
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om den klarar kraven på flyttgods så kan den även trimmas och bli registrerad med trimmet, Dinan Länk kanske kan få massera lite? Länk =)

Mvh
kilroy
Modifieringar från Dinan är alltid mycket proffsiga...men dyra...

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Är det en -05 på 2000 mil så går det inte att hitta en snarlik under 400'. De enda med facelift som ligger under 400' har antingen gått långt eller har lite utrustning. Så kort sagt är det en mycket bra affär! Fast det förutsätter att du får in den som flyttgods, annars förstör moms + tull kalkylen.

mvh Johan
2
Sövdoktorn
X5 3.0i -06
?facelift?

Tack för alla svar så långt. Eftersom jag varit fast bosatt i USA så räcker egentligen att jag ägt den i 6 månader för att ta in den tull- och momsfritt. Det blir i vilket fall över ett år så det ska inte vara något problem. Jag får inte sälja den på två år men det skulle jag ändå inte gjort.

Fredrik

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Du kan kompressorkonvertera bilen också (och få den godkänd), det ger helt klart mycket mer för pengarna, men det kanske inte heller är intressant?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.