AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.216

Buckla på framskärmen, fixa själv?

Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Hej! Upptäckte i förra veckan en tråkig buckla på ena framskärmen. Vet inte om nån stjärna har kört på mig eller nått men lacken är inte skadad.
Tog kontakt med BVS i Linköping och fick följande svar:
"Tyvärr sitter bucklan illa till och jag tror ej att den går att få ut
med Cardent-metoden."
Tror ni det skulle gå att slå ut den inifrån med lite försiktighet? Finns det några andra som ni tror kan fixa bucklor?

Bilder: Länk

MVH Wiktor
Anledningen till att de säger så är med högsta sannolikhet att bucklan sitter i en "bockning" av plåten där den är dubbel mot hjulhuset. Kan de inte massera ut bucklan så kommer du inte heller kunna göra det på ett snyggt sätt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Hmm... Då antar jag att det bara är att köpa en ny framskärm.
Kan iofs. försöka ge mig på det själv o se hur det blir, måste ju inte vara helt perfekt.
Någon mer som har erfarenhet av att göra iordning bucklor?
vid avplockad skärm kan säkert en lack/plåtfirma fixa det. men att massera ut en sådan buckla på plats är som jag förstått det snudd på omöjligt. de kanske kan få de o se bättre ut, men inte 100%

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Eftersom den ligger i "bockningen" kommer lacken med sttörsta sannolikhet att spricka om du trycker tillbaks den helt.

Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Oki, det låter som det lär bli en del jobb.
Pratade med en kompis som rekomenderade MS Car & Lack i Linköping, de ska visst använda sig av lite olika metoder. Får höra av mig till dem o se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.