AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
17.438

1-serien vs c30

Sida 7 av 7
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
bimmer-joe;

det blir sandlådenivå / pajkastning så fort man börjar med personliga förolämpningar, typ dina om Jehovas osv...detta kombinerat med brist på erfarenhet (o då syftar jag ex på provkörning, inte "hjärta/känsla"...) blir lätt en grogrund för upprörda känslor.

Angående "slöhets-debatten" skrev du ju faktiskt att MOTORN var slöare i C30 Sahlback - vilket ju uppenbarligen är fel. Och nej, det är inte irrelevant, anser jag...däremot är en halv sekund i acc irrelevant på en oljebrännare, men det är en annan femma.

(Och visst var Z4-jämförelsen provokativt framlagd, men det efterlystes ju en tre-dörrars BMW-dito, och effekten är närmast identisk med Volvons, till skillnad från 120:s moppemotor :) Z4 2.5 Roadster finns, Coupen kommer nog ut ganska snart efter C30:n)

Kan vi ge oss? Ämnet kan väl återupptas om några månader när någon av er faktiskt kört bilen? :)

Sani;
Det där med jehovas,,,det var ett skämtsamt svar på acey´s och ditt -"Fi" och "islamitiskfundamentalism", (vem började??) Hoppas verkligen att du INTE tog det som ett personangrepp, det var verkligen inte meningen. Det var barnsligt av mig att kasta tillbaks sand, i ett försök att visa hur löjligt det lät om era inlägg, ber om ursäkt för det.

Z4 jämförelsen var väl mer osaklig och irrelevant än provokativ.

Tack för mig ! (no hard feelings;)
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
17 fler kusar och ändå långsammare till hundra, det är ju skitdåligt.
För den som vill ha bakhjulsdrift, 4 dörrar och en hyfsad dieselmotor med manuell låda så är ju faktiskt inte C30 nåt alternativ.
Det måste ni väl ändå hålla med om?
Se återstår ju mycket annat som inte är fakta än men väl frågetecken. Gamla Volvosjukor som byggkvalitét t.ex. Men där bör man väl inte döma i förtid. Det visar sig om ett par år.
Visa användare
3.753
Sani
Tänkte uppdatera denna tråd igen! Har varit utan bil i ett halvår och väntat på ankomsten av C30 som tjänstebil i min klass - igår kom den...men utan T5-varianten, som nu lämnar 230 hk btw (ÅM08). Dessutom saknas valmöjligheten av 18" + kjolpaket, vilket i min värld var ett måste.

Så vad nu? Jo - inköp av BMW :) Troligtvis inte en 130, men vi får se. Först ska jag panikspara några månader till samt vänta på ett gynnsamt prisläge. Just nu lutar det åt antingen 330 E90, M3 E46 eller någon B3-variant...tyvärr avgör försäkringskostnaden ganska mycket då jag bor i centrala Göteborg utan garage :(
har sett c30 live och den ser bedrövlig ut.. ser ut som man tagit en s40 o kapat av med ett hugg.. inte fin nånstans.. däremot så är nya 1-serien med 3-dörrar en läckerbit... hur snygg som hellst
Tycker att C30 är ful men samtidigt ganska frän. Man vänder sig garanterat om och tittar efter den. Den största nackdelen tycker jag är att den är framhjulsdriven. Jag gissar att jag som med så många andra bilar med ny design, så småningom kommer att tycka att den är snygg.

Jag har haft min 1-serie i två veckor nu och kommer att starta en tråd om vad jag tycker snart, men så mycket kan jag säga att jag har svårt att tro att du ångrar dig om du väljer en 1-serie.

M v h
Visa användare
3.753
Sani
Eh...ja?

Jag kommer alltså varken skaffa en C30 eller 130 som det ser ut nu. C30:n är enl mig riktigt snygg med rätt tillval, vet ej om du sett en dylik jerry? :) Om vi nu ändå ska snacka om något så subjektivt som smak; tangerar båda bilarna ful - oavsett dörrantal - i standardskick, därav ingen sådan..."Kunta"s Etta är den snyggaste jag sett hittills.

Hoppas finna mig i en M3 E46 cab nästa sommar, fattar inte varför de kostar så mycket fortfarande - en jämförelse med E36 (när det begav sig) ger helt andra priser?!
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Volvo?? bara namnet ger ju osmak... ska inte säga att en extrautrustad c30 är ful..... men en standard 1-serie är snygg.....
c30 har inga former på sidan.. ställ er bakom biljen och kolla nerifrån och upp till midjan.. helt platt ingen breddning vid hjulen eller något..
nu när man vänjt sig vid designen tycker jag att den är snygg faktist.. har länge varit inne på att köpa en 1-serie men ser nu att man kan få en ny c30 för fina pengar... är det någon här som äger en som kan berätta lite om bilen??.. kom gärna med synpunkter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.