|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
En klar miss från Volvos sida är att c30 bara är fyrsitsig, rätt illa när man kan knöla in 5 i alla andra bilar i storleksklassen. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| tsaros...det är just de volvo ville.. bilen känns ju mycket sportigare då och det är ju det som är grejjen med bilen.. det ska vara raka motsatsen till vad volvo va förut.. inget barn- ,utrymmes- eller säkerhets- tänkande här inte.. | |
|
Jo jag vet, men dom missar affärer på det. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Provkör bilen på mallorca 23-34 okt. Återkommer med mer information då! Personligen tror jag Volvo noga räknat på 4 sits vs 5 sits. Men det är väl ingen som på allvar köper en A3 eller Etta för att köra 5 st personer i bilarna? Tyvärr räknar Volvo med att sälja 50 000 C30 om året i Sverige, vilket gör att det finns en risk att den blir för vanlig. |
|
| Är den snyggaste volvon och riktig shyst faktist med och lite mer sport att de fyr sitsig .. de skulle ettan oxxå kunna vara. Fast volvos nackdel är ju att den blir nog som acey säger kanska vanlig eller allt för vanlig. Jag tycker iaf att är ändå snyggare men man vet ju inte förrän de syns i verkligheten. Helt klart en volvo som ger nog match till bmw och gäller inte va på latsidan nu för de kommer fler som vill va med i leken ;) | |
|
Olofs referenser till 480 stämmer faktiskt :) Hade jag, som för övrigt ogillar småbilar ens tänkt tanken på en bil i den här klassen hade det nog blivit en Golf. Billigare än A3 som förvisso är snyggare men också i stort sett same thing, och Golf är minst lika snygg som 1-serien som jag har svårt för. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Jag är lite på linjen att golfen ser fortfarande lite ut som gubb bil för den är hög samma fel är med volvon .. Ettan är i min mening fortfarande etta sen kommer hondas civic som är faktist nått som kan tänkas ha .. A3 är snygg och den före golfen isf.. men kul att alla har sina osikter , det är bra .. och då kör inte alla i samma bilar *L* hur hade sett ut om alla kom med en volvo ? | |
|
Nån som vet när C30 dyker upp hos handlarna? Ska bli riktigt intressant att se hur den står upp mot 1-serien. Keep Your Distance! |
|
|
Nja grundpriset är nu 176'000 för C30 1.6 bensin med 100 hk övrig infomation gå hit Länk Min BMW 116i Länk |
|
|
acey : "Tyvärr räknar Volvo med att sälja 50 000 C30 om året i Sverige, vilket gör att det finns en risk att den blir för vanlig." Vart har du fått den siffran ifrån? Volvo har som mål att sälja 65 000 C30 per år, och då är ca 1 500 beräknande för den svenska marknaden. |
|
|
Grodis1 För mig blev det en A3 eftersom jag tyckte den var roligare att köra + att den är mer harmonisk i formerna än 1-serien. Blev tyvärr lite besviken på 120dA när jag provade den så det fick bli en 170 hk A3 SB med DSG istället.... |
|
| Falstaff: 65 000 per år varav 50 000 i Sverige sas det på lanseringen. | |
|
När jag läser igenom lite papper här så är det 5 000 bilar per år i Sverige, inte 50 000 vilket väl vore en enorm försäljningsframgång :) |
|
|
nja en 0 hit eller dig :P Min BMW 116i Länk |
|
|
Acey, skönt att höra. Ja 5000 stämmer nog bättre, blev lite orolig där ett tag :-) |
|
|
Jag har en A4 STCC edition idag och är lite i bytartagen. Har egentligen aldrig haft en bättre bil men efter 3 år är det ändå kul att byta. Har kollat A3 SB Q och BMW1 hittills men C30 är cool på bilderna iaf. Hm... Slutsats so far: 1. A3 med quattro och 200 hk är inte fel att köra men tycker att designen börjar kännas lite mjuk och gammal! 2. C30 snygg men känns lite opraktisk med 2 dörrar och den lilla(?) luckan. Man får nog kolla in den live. Lite klena dieselalternativ än va? 3. Gillar SKARPT ettans former. Provkörde 130hk i fredags. Asgrym men 120d blir nog motorvalet ändå. Hjärtat säger VIT och hjärnan säger grafit grå? Vad skulle ni valt? |
|
| sahlback följ hjärtat.. du ska ha en bil som dy tycker är snygg och inte en som bara är lättsåld.. dessutom är det rätt tråkigt att alla ska ha silver eller grå i olika nyanser..vit är ju så himla snygg | |
|
Tack för stödet. Det är sånt jag vill höra för att hjälpa till med att övertyga mig själv! :) Känner att jag blir mer och mer övertygad om att vitt är helt rätt (för mig). Tänkt till sommaren! Med solluckan öppen. Då ångrar man sig INTE att man valt vit! |
|
|
Jag var nära att beställa en A3 sportback. Visste tyvärr inte att 170hk motorn skulle komma, därav så blev det en etta. Audin är lite större och dessutom kan man få den som quattro, det var det som lockade mest hos mig när jag funderade. Men idag har jag ettan och är nöjd med den än så länge. |
|
| Hade också gärna haft quattro men Ettan lockar mig nog mer totalt sett ändå. Tycker A3 är lite för anonym i formerna men det är absolut en kanonbil i övrigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.